تاریخ انتشار۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : 260679

ترور دو مقام پیشین سومالی به دست تروریست های الشباب

تروریست های الشباب در تیراندازی های جداگانه دو مقام پیشین سیاسی و امنیتی سومالی را از پای درآوردند.
ترور دو مقام پیشین سومالی به دست تروریست های الشباب
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، تروریست های مسلح الشباب وابسته به تروریست های القاعده در دو تیراندازی جداگانه سخنگوی دستگاه اجرایی ایالت هیمان و هب سومالی و یک مقام امنیتی این کشور را به قتل رساندند.
 
بر اساس این گزارش، در نخستین حادثه تروریستی، تروریست ها با تیراندازی به خودوری "محمد عمر حقافی" سخنگوی دولت محلی هیمان و هب در نزدیکی بیمارستان "دیگفیر" در منطقه "هودن" موگادیشو، او را از پای درآوردند و در دومین حادثه نیز "حسن دهری" افسر اطلاعات مرکزی سومالی (نیسا) را در چهار راه "ال گابتا" و گارد محافظ او را کشتند.
 
براساس این گزارش، تروریست های الشباب روز یکشنبه در حمله تروریستی دیگری با انفجار یک خودرو بمب گذاری شده در شرق پایتخت سومالی، بیش از 14 نفر را کشتند و بیش از 30 نفر دیگر را زخمی کردند.
 
"ظاهر محمد" یک مقام امنیتی دیگر موگادیشو در این باره به فرانس پرس گفت: انفجار در یک چهارراه شلوغ شهر در نزدیکی بازار "کاواگودی" در محله "ودجر" رخ داد که بر اثر آن به فروشگاه های اطراف نیز خسارت های جدی وارد آمد.
 
این انفجار در حالی رخ داد که جنبش الشباب ساعاتی قبل از آن، از آغاز جنگی شدید علیه "محمد عبدالله فرماجو" رییس جمهور جدید و دولت وی خبر داده بود.
 
این نخستین بار نیست که مراکز سومالی هدف حمله افراد مسلح ناشناس قرار می گیرد؛ گروه تروریستی الشباب بارها حملات متعددی را علیه دولت و شهروندان این کشور تدارک دیده است.
 

 
https://taghribnews.com/vdchqvniw23n--d.tft2.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی