تاریخ انتشار۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۹:۰۲
کد مطلب : 260778
هنیه:

دموکراسی در حماس نهادینه شده است

رهبران حماس:جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، در تمامی مواضع خود؛ چه در داخل و چه در خارج از فلسطین، همچون دژی مستحکم به دفاع از اصول آرمان فلسطین می پردازد.
دموکراسی در حماس نهادینه شده است
 به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس و "یحیی سنوار" مسؤول دفتر سیاسی این جنبش در نوار غزه عصر روز دوشنبه با هم دیدار کردند.

دو طرف در این دیدار، برگزاری موفقیت آمیز انتخابات داخلی حماس را که باعث نهادینه شدن شیوه مشورتی و دموکراسی در تمامی مؤسسات زیر مجموعه این جنبش می شود و واقعیت وحدت موجود میان بخش ها و نسل های مختلف آن را به تصویر می کشد، مایه افتخار دانستند.

در این دیدار که "روحی مشتهی" عضو دفتر سیاسی حماس نیز در آن حضور داشت، اقدامات لازم برای انتقال زمام امور رهبری حماس در غزه بر اساس اصول و قوانین معمول مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛تا زمینه ارتقای جایگاه تشکیلاتی حماس و حفظ فضای تعامل برادرانه و راحت در آن و رعایت اصول همکاری و هماهنگی میان بخش های مختلف این جنبش که همواره سعی در پایبندی به مقتضیات و مستلزمات فرآیند انتخابات داشته اند، فراهم شود.

اسماعیل هنیه و یحیی سنوار همچنین در این دیدار تأکید کردند که انتخابات داخلی اخیر حماس بر اساس اصول شفافیت و مبانی و مقررات مستحکم تشکیلاتی و به ویژه مقررات حاکم بر نهاد رهبری حماس صورت گرفته است؛  به طوری که این جنبش بار دیگر به الگویی در زمینه انتقال راحت قدرت و حضور متناوب رهبران آن در مناصب رهبری مختلف تبدیل شده و روش انتخاباتی آن ضامن انتقال تجربه و افزایش توانمندی های رهبران آن است و با هر دوره انتخابات، تغییراتی در صفوف رهبری آن ایجاد می شود و گروه جدیدی از رهبران و اعضا روی کار می آیند؛ چه آنهایی که از قبل هم در این سمت ها بوده اند و یا به تازگی چنین سمت هایی را تصدی می کنند.
 
هنیه و سنوار خاطر نشان کردند که هر کدام از برادران در هر کدام از سطوح رهبری که کنار می روند، تنها پست شان را ترک می کنند و از نقش و فعالیت های خود دست نمی کشند؛ در نهادهای مختلف حماس دهها و بلکه صدها نفر از اعضا و رهبران کارآمد و متخصص با توانمندی های منحصر به فرد و همت عالی حضور دارند که به صورت منسجم فعالیت می کنند و زمینه تکامل ساختاری قوی را فراهم می کنند که مایه افتخار حماس است و این جنبش آن را ذخیره و اندوخته ای به نفع وطن و آرمان ملی فلسطینیان می داند.
 
این دو رهبر حماس همچنین اعلام کردند که حماس در تمامی مواضع خود؛ چه در داخل و چه در خارج از فلسطین، همچون دژی مستحکم به دفاع از اصول آرمان فلسطین می پردازد و سعی در حفظ سرزمین و حقوق ملت و پایبندی به عهد و پیمان خود با ملت و امت در زمینه ادامه جهاد و مقاومت به منظور تحقق آزادی و بازگشت آوارگان و تربیت شهروندان فلسطینی دارد تا بدین ترتیب به فلسطین و قدس خدمت کند.

آنها تصریح کردند که حماس به سیاست ها و مواضع و اهداف خود پایبند است و در راه خدمت رسانی به ملت تلاش می کند و هر رهبری که پرچم را در هر کدام از سطوح رهبری به دست می گیرد، تلاش می کند تا بیشتر به ملت نزدیک شود و زمینه تحقق اهداف جنبش را فراهم کند و در این زمینه از تجارب قبلی استفاده کند.
 
 
https://taghribnews.com/vdchqvni623n-qd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی