تاریخ انتشار۲۱ تير ۱۳۹۵ ساعت ۲:۳۲
کد مطلب : 237774
رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی در جمع ائمه جماعت اهل سنت خراسان جنوبی:

داعش دست پرورده آمریکاست/در راه ایجاد وحدت نباید از هیچ تلاشی دریغ شود/راه اندازی 4 پژوهشکده تقریب مذاهب در کشور

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با اشاره به جنایت های داعش در کشورهای اسلامی، گفت: این گروهک ها دست پرورده آمریکا بوده و با نام اسلام و شعار "الله اکبر" کودکان را قتل عام می کنند.
داعش دست پرورده آمریکاست/در راه ایجاد وحدت نباید از هیچ تلاشی دریغ شود/راه اندازی 4 پژوهشکده تقریب مذاهب در کشور
 به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام دکتر "محمد حسین مختاری" رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی طی سخنانی در جمع ائمه جماعت اهل سنت خراسان جنوبی اظهار داشت: با تصمیم شورای عالی مجمع و همفکری شخصیتهای برجسته اهل سنت و تشیع، 4 پژوهشکده تقریب مذاهب در شمال،جنوب،شرق و غرب کشور راه اندازی شده است که مرکزیت پژهشکده شرق در بیرجند قرار دارد.

وی افزود: در این پژوهشکده ها سعی می شود از ظرفیت علمای تشیع و تسنن در زمینه تقریب و تحکیم وحدت استفاده شود تا اسلام حقیقی و واقعی را به مردم معرفی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین مختاری با بیان اینکه باید با تحکیم  وحدت بین مسلمانان، نقشه شوم دشمنان را بی اثر کنیم، اظهار داشت: در راه ایجاد وحدت و انسجام نباید از هیچ تلاشی دریغ شود.
 
وی با اشاره به جنایت های داعش در کشورهای اسلامی، گفت: این گروهک ها دست پرورده آمریکا بوده و با نام اسلام و شعار "الله اکبر" کودکان را قتل عام می کنند.
 
رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی گفت: متاسفانه امروز در کنار تلاش تفرقه افکنانه دشمنان،دنیای اسلام با خطر بزرگ انحراف و برداشتهای قشری و سطحی از متون دینی رو بروست که از جانب گروههای تکفیری و داعش تیشه به ریشه اسلام زده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین مختاری افزود: امروزه متاسفانه با گروه های افراطی مواجه هستیم که چهره حقیقی پیامبر(ص) را به گونه دیگر و در راستای منافع استکبار جهانی معرفی می کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه آمریکا، کوبیدن اصل اسلام را هدف قرار داده است، افزود: امروزه فضای مجازی و شبکه ها اجتماعی به دنبال تخریب اذهان عمومی و جدا کردن جوانان از قرآن، اسلام و مساجد هستند.
 
رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با بیان اینکه در عصر کنونی، اسلام به معنای واقعی کلمه مظلوم است، افزود: ابرقدرت های جهان دشمنی دیرینه ای با اسلام داشته و هم اکنون نیز این کینه توزی را با به آتش کشیدن قرآن و توهین به پیامبر(ص) ابراز می کنند.
 
حجت الاسلام و المسلمین مختاری افزود: امروز وظیفه علمای تشیع و اهل سنت این است که جهان اسلام را از خطر نفوذ این تفکرات انحرافی آگاه و گفتمان وحدت را در داخل و خارج از کشور تقویت کنند.

 رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی گفت:تمام تلاش ما در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی این است تا اسلام ناب و راستین و برداشت منطقی از آیات قرآن را ارائه کنیم چرا که بر خلاف تبلیغات غرب،اسلام دین عقلانیت و رافت و مهربانی است.
 
حجت الاسلام و المسلمین مختاری با تاکید بر حفظ وحدت مسلمان برای مقابله با دشمن، اظهار کرد: در قرآن کریم نیز اشاره زیادی به وحدت و اخوت شده که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
https://taghribnews.com/vdchqqnik23nxqd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی