تاریخ انتشار۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : 245973
در دیدار با آیت الله جوادی آملی مطرح شد :

با توزیع مناسب این موسوعه می توان نورانیت اسلام ناب محمدی را به دنیا نشان داد .

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی به همراه حجت الاسلام والمسلمین گلزاده با آیت الله جوادی آملی دیدار و گفتگو کردند .
با توزیع مناسب این موسوعه می توان نورانیت اسلام ناب محمدی را به دنیا نشان داد .
در ابتدای این دیدار که 3 مهر برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با اشاره به تدوین و چاپ موسوعه 20 جلدی « السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه » گفت: این موسوعه ایده مرحوم آیت العظمی بروجردی است که در 62 جلد تدوین یافته و در 20 جلد در بیروت به صورت نفیس به چاپ رسیده است تا توزیع آن  در جهان اسلام به سهولت انجام شود.
 
دکتر مختاری ضمن ابلاغ پیام دعوت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب به آیت الله  جوادی آملی جهت شرکت در مراسم رونمایی افزود:  رونمایی از این موسوعه گرانسنگ 5 مهر در حوزه علمیه و با حضور علما و مراجع انجام خواهد شد . تا ضمن اطلاع رسانی گسترده همه فرهیختگان و صاحبان قلم در جریان آن قرار بگیرند .
 
رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی اظهار داشت : تدوین این کتاب با همت پژوهشگران پژوهشگاه مطالعات تقریبی و جمعی از محقیقن حوزه حدود  13 سال طول کشیده است که در آن  بسیاری از احادیث مشترک بین شیعه و سنی استخراج شده است . 
 
استاد حوزه و دانشگاه افزود : بنده در دیدار با دبیر اتحادیه علمای اهل سنت اروپا ضمن توضیح در مورد این موسوعه شاهد استقبال ایشان بودم و انشاالله یک دوره از این موسوعه را به علمای جهان اسلام خواهیم رساند .
 
دکتر مختاری  با اشاره به دیگر تالیفات پژوهشگاه مطالعات تقریبی افزود: از دیگر تالیفات مهم و جدید این پژوهشگاه کتاب الشیعه من وجهه نظر اهل السنه  و کتاب فی سبیل الامه الاسلامیه است . و همچنین کتاب الشیعه من وجهه نظر اهل السنه در حال تدوین است .
 
آیت الله العظمی جوادی آملی ضمن تقدیر از تلاش های پژوهشگاه مطالعات تقریبی در تدوین و چاپ این موسوعه اظهار داشت : تلاش های شما در چاپ این موسوعه قابل تقدیر است و انشالله در پیشگاه  ذات اقدس الله  ماجور باشید .
 
ایشان افزود : چاپ این موسوعه نشانگر تلاش محققین حوزه است و با توزیع مناسب آن می توان نورانیت اسلام ناب محمدی را به دنیا نشان داد .
آیت الله جوادی آملی در پایان اظهار داشت: امروزه تقریب بین مذاهب  اسلامی یکی از اساسی ترین مسئولیت های ماست و امیدوارم مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بتواند هر چه بیشتر وارد فاز عملیاتی در عرصه وحدت مسلمانان شود .
 
https://taghribnews.com/vdchqmnix23nkwd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی