تاریخ انتشار۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۸
کد مطلب : 294771

​عدم توجه پاپ به بحران مسلمانان روهینگیا در سفر به میانمار

مسئول اطلاع‌‌رسانی سفر پاپ فرانسیس به میانمار تصریح کرد: پاپ واتیکان در این سفر هرگز در ارتباط با موضوع نسل‌کشی اقلیت مسلمان روهینگیا توسط ارتش و شبه نظامیان بودایی، گفت‌و‌گو نخواهد کرد.
​عدم توجه پاپ به بحران مسلمانان روهینگیا در سفر به میانمار
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، ماریانو سوناینگ، مسئول اطلاع‌رسانی سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به میانمار در این باره گفت: ما همه جزئیات بحران اقلیت مسلمان روهینگیا را برای پاپ توضیح داده‌ایم و وی اشراف کامل به جوانب مختلف این مسئله دارد، اما در سفر به میانمار هرگز در این باره گفت و نخواهدکرد.
 
وی با بیان این که سفر پاپ به میانمار از روز 29 نوامبر (ششم آذر) آغاز می‌شود، تصریح کرد: پاپ در این سفر به دنبال بررسی بحران اقلیت روهینگیا نیست و تنها برای کمک به جامعه کاتولیک و ایجاد تغییرات در میانمار و بررسی راه‌های همکاری‌های مشترک گفتگو خواهد کرد.
 
ماریانو سونانیگ تصریح کرد: انتظار می‌رود پاپ در این سفر در ارتباط با صلح و مهربانی و تحقق این مسائل در تمام نقاط میانمار و نه تنها در ایالت راخین سخن بگوید. ما می‌خواهیم تصویری جهانی از صلح و مهربانی را به نمایش درآوریم و این تصویری است که نه تنها ایالت راخین میانمار بلکه همه جهان به آن نیاز دارد.
 
 پاپ واتیکان درحالی اعلام کرده است که در این سفر به بحران مسلمانان روهینگیا نخواهد پرداخت که نهادهای مختلف وابسته به سازمان ملل در گزارش‌های متعددی نسل‌کشی علیه اقلیت روهینگیا را تأیید کرده اند.
https://taghribnews.com/vdchqkniz23nwqd.tft2.html
مرجع : ایکنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی