تاریخ انتشار۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : 212979

تشدید جدال لفظی مسکو - آنکارا/ تأکید سازمان ملل و اتحادیه اروپا بر تنش‌زدایی در منطقه

دبیرکل سازمان ملل متحد، رییس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد و رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار واکنش سنجیده کشورهای مختلف در برابر ساقط شدن هواپیمای روسی شدند.
تشدید جدال لفظی مسکو - آنکارا/ تأکید سازمان ملل و اتحادیه اروپا بر تنش‌زدایی در منطقه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،  درپی تشدید جنگ لفطی بین روسیه و ترکیه بان‎کی‎مون دبیرکل سازمان گفت: باید تدابیر فوری برای آرام کردن فضای متشنج بوجود آمده" بین مسکو - آنکارا اتخاذ شود.

بان کی مون خواستار خویشتن داری طرفین دعوای ساقط شدن جنگنده روسی در خاک سوریه شد.

متیو ریکرافت، نماینده دائم انگلیس در شورای امنیت سازمان ملل متحد و رییس دوره‌ای این شورا نیز گفت: همه کشورها باید در مسیر تنش زدایی گام بردارند و مشارکت داشته باشند.
 رییس شورای امنیت با تأکید بر اینکه هنوز موضوع سقوط هواپیمای روسی در شورا مطرح نشده است، اعلام آمادگی کرد که در صورت درخواست هر یک از اعضای این شورا، نشستی در این باره تشکیل شود.
 
فدریکا موگرینی، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم تاکیدکرد: از میان بردن تنش‌ها میان روسیه و ترکیه امری ضروری است. 

درپی ساقط شدن جنگنده روسی با موشک هواپیمای ترکیه در آسمان سوریه رئیس جمهور روسیه گفت: آنکارا از پشت به مسکو خنجر زده و باید در انتظار عواقب وخیم این اقدام باشد.

پوتین حادثه سقوط هواپیمای جنگی روس را فراتر از چارچوب عادی مبارزه علیه تروریسم دانست  و افزود: ما درک می‌کنیم که هر کشوری منافع منطقه‌ای خود را دارد و ما همیشه به آن احترام گذاشته‌ایم. اما هرگز جنایاتی مانند اتفاق امروز را تحمل نمی‌کنیم.
 
نخست وزیر ترکیه هم مدعی است هواپیمای روسیه حریم هوایی کشورش را نقض کرده و هدف قرار گرفته است.

 
https://taghribnews.com/vdchqiniw23nzwd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی