تاریخ انتشار۲۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : 208875
نخست وزیر لبنان در دیدار با بروجردی:

توافق هسته ای منشا خیر برای منطقه است/کمک ایران برای انتخاب رئیس جمهوری لبنان

نخست وزیرلبنان با بیان اینکه «از توافق هسته ای بین ایران وگروه 1+5 استقبال می کنیم و امیدواریم منشا خیر برای ایران و منطقه باشد گفت: باتوجه به توانمندی های اقتصادی ایران، توافق هسته ای فرصتی برای گسترش و توسعه روابط دوکشور به ویژه در زمینه اقتصادی است.
توافق هسته ای منشا خیر برای منطقه است/کمک ایران برای انتخاب رئیس جمهوری لبنان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، «تمام سلام» در دیدار با علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و هیات همراه وی ، افزود: از جمهوری اسلامی ایران انتظار داریم با توجه به این جایگاه بالای ایران در منطقه و علاقه آن به ثبات و امنیت در لبنان، به ما در انتخاب رییس جمهوری جدید مساعدت کند.
 
تمام سلام با بیان این که «انتخاب رییس جمهوری جدید اولویت نخست لبنان است»، تصریح کرد:ادامه وضعیت کنونی در لبنان و انتخاب نشدن رییس جمهوری ممکن است به آشفتگی بیشتر اوضاع در کشور منجر شود، بنابراین هم جریان های سیاسی داخلی و هم کشورهای مهم منطقه باید برای انتخاب رییس جمهوری جدید کمک کنند.
 
وی با اشاره به سفر مقامات ایرانی به لبنان و مقامات لبنانی به ایران، آن را نشانه روابط برادرانه دو کشور توصیف کرد.
 
بروجردی هم در این دیدار دستاوردهای امنیتی در لبنان را تبریک گفت و وضعیت سوریه و دیدارهایش با مقامات ارشد سوریه به ویژه بشار اسد رییس جمهوری این کشور را تشریح کرد.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdchq6nim23nv6d.tft2.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی