تاریخ انتشار۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : 206570

پیام تسلیت مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان و تجمع العلماء المسلمین درپی حادثه منا

شیخ عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان و شیخ حسان عبدالله رییس کمیته اداری تجمع العلماء المسلمین لبنان در پیام هایی حادثه منا را تسلیت گفتند.
پیام تسلیت مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان و تجمع العلماء المسلمین درپی حادثه منا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ عبدالامیر قبلان با صدور پیامی این فاجعه بزرگ انسانی را که امت اسلامی را داغدار کرده و وجدان انسان ها را به درد آورده است، به امت اسلامی، رهبر معظم انقلاب اسلامی ، دولت و ملت ایران و خانواده های عزادار حجاج تسلیت گفت.
 
دراین پیام آمده است که حجاج قربانی، شهدای مظلومی هستند که هنگام ادای شعائر اسلامی به شهادت رسیدند و بنابر این اجر والای آنها با خداوند عزیز و کریم است.
 
شیخ قبلان با بیان اینکه این مصیبت بزرگ ما را شگفت زده کرد و غم و اندوه قلوب ما را فرا گرفت، افزود: از خداوند متعال می خواهیم که جمهوری اسلامی ایران و ملت آن را از همه شرها و بدی ها حفظ کند تا همچنان دژی از دژهای اسلام برای حمایت از مسلمانان و دفاع از قضایای عادلانه و برحق آنها باشد و به حفظ آموزه های آسمانی با تمسک به اسلام ناب یاری رساند.
 
وی همچنین خواستارتحقیق فوری برای کشف عامل های این فاجعه دردناک و مجازات عاملان آن شده است.
 
شیخ حسان عبدالله رییس کمیته اداری تجمع العلماء المسلمین لبنان نیز در پیامی به رهبرمعظم انقلاب ، رییس جمهوری و رییس مجلس شورای اسلامی فاجعه دردناک قربانی شدن حجاج بیت الله الحرام ازجمله حجاج ایرانی را تسلیت و تعزیت گفته است.
 
وی در این پیام آورده است: تجمع العلماء المسلمین در کنار جمهوری اسلامی ایران ایستاده و خواستار تحقیقی شفاف و عادلانه با مشارکت کشورهایی است که در این فاجعه دردناک کشته و زخمی داده اند تا مسئول این فاجعه کشف و شناسایی شود.
 
در این پیام تاکید شده است: در هر صورت سعودی ها باید از اداره یکجانبه مناسک حج دست بکشند و آن را به یک موسسه اسلامی واگذارکنند و سازمان همکاری اسلامی باید این موسسه را تعیین و راههای اداره مکان های مقدس در عربستان و اداره مناسک حج را بررسی کند.
 
در پایان این پیام اظهار شده است: تجمع العلماء المسلمین به حکمت حضرت آیت الله خامنه ای در اداره این بحران تا رسیدن به نتایجی که منافع اسلام و مسلمانان را تامین می کند، اطمینان دارد.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdchq-niv23nvmd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی