تاریخ انتشار۷ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : 29647

برگزاري ھمایش امن در بمبئ

امام جماعت مسجد الحرام كه براي شركت در همايش امن به هند سفر كرده است ، نماز جمعہ شهر بمبئ را امروز امامت كرد.
امام مسجد الحرام آقای دکتر شیخ سعود الشریم
امام مسجد الحرام آقای دکتر شیخ سعود الشریم

به گزارش تقريب(تنا) شیخ سعود الشریم ، امام مسجد الحرام كه برای شرکت در ھمایش امن به هندوستان سفر كرده است نماز جمعہ اين هفته شهر بمبئي را برگزار كرد۔
خبرنگار تقريب در كشمير مي گويد در اين همايش ،کہ بنیاد تحقیقات اسلامی ھند آن را در شهر بمبئ برگزار كردہ است، قرار بود آقایان شیخ عبدالرحمن السدیس و امام سابق مسجد الحرام شیخ عادل الکلبانی شركت كنند ، اما به علل نامعلوم آنها به هند نيامدند و شیخ سعود الشریم يكي ديگر از ائمه جماعت مسجد الحرام به بمبئي سفر كرده است.
شیخ شریم در سہ دھہ گذشته امامت نماز ھای تراویح مسجد الحرام را بعهده داشته و صوت زيباي او موجب آشنايي بيشتر با وي شده است.
آقای دکتر شیخ سعود الشریم دکترای خود را در رشتہ فقہ از دانشگاہ ام القراي مکہ مکرمہ کسب کردہ است و مصنف کتب متعدد در رشتہ فقہ می باشد ۔
در ھمایش امن، اغلب علماي شركت كننده بر وحدت و یک پارچگی امت اسلامی و اجراي قوانین اسلامی تاکید داشتند ۔ آقای مولانا فیض الرحمن ندوی یکی از سخنرانان ھمایش طی خطابہ خود اظہار داشت کہ اسلام بہ پیروان خود حکم می کند اتحاد و ھمدلی را حفظ کنند ۔ اسلام می گوید کہ شما باھم برادرید۔ عضوی یک پیکرید ، اگر عضوی اسیب ببیند اعضای دیگر احساس درد خواهند كرد ۔
آقای ندوی تاکید داشت کہ اتحاد زمانی ممکن است کہ ما ضعف و اشتباھات یکدیگر را نادیدہ بگیریم۔ از یکدیگر غیبت نکنیم ، حسد نہ ورزیم ، از بدگمانی اجتناب کنیم ۔ شریک غم یکدیگر شویم ۔ کتاب و سنت را برای خود سر مشق قرار دھیم و بہ ان تمسک جویيم ۔
یکی از فعالان ارشد جماعت اسلامی ھند آقای مولانا اعجاز اسلم طی سخنرانی خود اظہار داشت کہ تنہا اسلام می تواند دنیا را نجات بدھد ۔ چند قرن اخیر دوچار جنگ و جدال بود الان ھم ھر سوی جنگ و جدال حاکم است و عراق و افغانستان در آن می سوزد ۔ دنیا خیلی پیشرفت کردہ است ولی باز ھم یک جمعیت عظیمی از ما در فقر و بد بختی زندگی می کند ۔ وے اشارہ بہ یک گزارش بنام گزارش ارجن داس گپتا گفت کہ طبق این گزارش در ھندوستان ۸۰ در صد مردم در آمد روزانہ شان ۲۰ روپیہ است ( حدود ۴۰۰ تومان)۔ این اسلام است کہ در واقع دنیا را نجات خواھد داد ، لذا مسئولیت بر دوش امت اسلامی و تک ، تک از کشور ھای اسلامی است کہ نظام اسلامی را پیادہ کند ۔ اسلام ۸ قرن دنیا را ھدایت کرد و امت اسلامی یکبار دیگر باید متوجہ فریضہ خود شود ۔
ع۔ ح ۔ م ۔ کشمیری خبر نگار تقریب
https://taghribnews.com/vdchq-ni.23nwkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی