تاریخ انتشار۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : 191252
//اخبار یمن//

130 حمله هوایی به یمن در 24 ساعت گذشته/ حمله به منزل رئیس جمهور سابق یمن/ بمباران 13 بیمارستان در صعده

خبرگزاری ها از ادامه حملات هواپیماهای عربستان سعودی به یمن خبر می دهند. در این حملات بسیاری از شهروندان بی گناه یمنی به خاک و خون کشیده شدند.
حمله جنگنده های سعودی به منزل علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن
حمله جنگنده های سعودی به منزل علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز ائتلاف عربستان روزگذشته از انجام 130 حمله هوایی به یمن در 24 ساعت گذشته خبرداد.
 
"احمد عسیری" سخنگوی ائتلاف موسوم به عربی مدعی شد این حملات جدید در پاسخ به گلوله باران‌های مناطق مرزی به دست انصارالله انجام شده است.
 
همچنین یک مسئول در فرودگاه صنعا اعلام کرد، باند فرودگاه هدف حملات جنگنده های ائتلاف قرار گرفته است.
 
بیانیه وزارت بهداشت یمن نیز حاکی است که ۱۳ بیمارستان در استان صعده بر اثر این حملات ویران شده است.
 
شبکه تلویزیونی المسیره نیز صبح امروز از حمله هواپیماهای سعودی به منزل "علی عبدالله صالح" رئیس جمهور سابق یمن در صنعا خبر داد. به گفته نزدیکان صالح، در این حمله، آسیبی به علی عبدالله صالح و خانواده وی نرسیده است.
 
درهمین راستا، "یوهانس وان دیر کلاو" هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن اعلام کرد: حملات هوایی ائتلاف عربستان در صعده، نقض قانون بین المللی است و بمباران کورکورانه مناطق مسکونی چه با هشدار قبلی انجام شود و چه بدون آن صورت پذیرد، با قوانین بشردوستانه بین المللی منافات دارد.
 
وی در ادامه افزود: اعلام هشدار درباره حملات قریب الوقوع، طرف‌های ذی ربط را از پایبندی به حمایت از غیرنظامیان، طبق قوانین بین المللی مبرا نمی کند.
 
دیرکلاو اظهارداشت: بسیاری از غیرنظامیان هم اکنون در صعده در محاصره به سر می برند و به دلیل نبود سوخت،  نمی توانند از وسائل نقلیه استفاده کنند. هدف گرفتن یک استان بطور کامل سبب می شود بسیاری از شهروندان در  معرض آسیب قرارگیرند.
 
https://taghribnews.com/vdchmznzi23nwid.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی