تاریخ انتشار۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : 211051
آیت الله اراکی در گفتگو با خبرنگار تقریب مطرح کرد:

تأکید بر ضرورت تداوم مقاومت تا پیروزی کامل فلسطین در قطعنامه پایانی نشست علمای مقاومت

تنا- اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: در قطعنامه پایانی نشست اتحادیه جهانی علمای مقاومت فتاوای شرعی پیرامون پشتیبانی از مقاومت، ضرورت آزادسازی همه نقاط فلسطین و ضرورت تداوم مقاومت تا پیروزی کامل مورد تأکید قرار گفت.
تأکید بر ضرورت تداوم مقاومت تا پیروزی کامل فلسطین در قطعنامه پایانی نشست علمای مقاومت
 به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب در پایان سفرش به لبنان در گفتگو با خبرنگار تقریب پیرامون برنامه های این سفر اظهار داشت: در این سفر دو برنامه پراهمیت و مهم در بیروت برگزار شد، روز پنج شنبه 14 آبان ماه نشست شورای عالی مجمع جهانی تقریب که متشکل از قریب به 50 عضو از نقاط مختلف جهان اسلام است، برگزار شد.
 
وی افزود: این نشست اولین نشست شورای عالی جدید مجمع جهانی تقریب بود، اخیرا افراد جدیدی با حکم مقام معظم رهبری به عضویت این شورا در آمدند که این افراد نیمی اهل سنت و نیمی از علمای تشیع هستند همچنین نیمی از این افراد از علمای داخل کشور و نیمی از علمای سایر کشور های اسلامی هستند.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه این اولین نشست شورای عالی مجمع بود که در بیروت برگزار شد، اظهار داشت: علت اینکه این نشست در بیروت برگزار شد این بود که مسافت سفر برای بسیاری از اعضا به بیروت کوتاه تر بود و همچنین تعداد زیادی از اعضا در بیروت حضور داشتند که در مجموع هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ حضور تعداد بیشتری از اعضا برای ما بهتر بود لذا تصمیم گرفته شد که این جلسه در بیروت برگزار شود.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با اشاره به اینکه این نشست بسیار پربار بود، اظهار داشت: اکثریت اعضای شورای عالی در این نشست سخنرانی کردند و پیشنهادات خوبی نیز از سوی اعضا مطرح شد که یکی از این پیشنهادات این بود که ما یک کمیته طرح و برنامه ریزی در شورای عالی داشته باشیم که این کمیته طرح های ارائه شده توسط اعضا را جمع آوری و مورد بررسی قرار دهد سپس پیشنهادات را در شورا مطرح کند و پس از تصویب برای اجرا در اختیار مجمع جهانی تقریب قرار دهد.
 
آیت الله اراکی در ادامه اظهار داشت: برنامه دیگر و مهم این سفر، نشست بزرگ اتحادیه جهانی علمای مقاومت بود که تعداد زیادی از برجسته ترین علمای عضو اتحادیه جهانی علمای مقاومت از 35 کشور روز جمعه در بیروت گرد هم آمدند و در این نشست علاوه بر شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت، سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان سخنرانی بسیار جامع و مؤثری را پیرامون فلسطین و وظائف جامعه اسلامی نسبت به مقاومت فلسطین داشت. همچنین یکی از شخصیت های برجسته جهاد اسلامی نیز از طریق ویدئو کنفرانس از غزه سخنانی پیرامون مقاومت ایراد کرد.
 
وی افزود: تصمیم های خوبی در این نشست اتخاذ شد و در پایان نیز قطعنامه ای صادر شد که در این قطعنامه فتاوای شرعی پیرامون پشتیبانی از مقاومت، ضرورت آزادسازی همه نقاط فلسطین و ضرورت تداوم مقاومت تا پیروزی کامل مورد تأکید قرار گرفت.
https://taghribnews.com/vdchmzniz23nzvd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی