تاریخ انتشار۶ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب : 32355

توسعه صنعت مالی اسلامی در بریتانیا

مدير اجرايي بانک اسلامي "گيت‌ هاوس" اعلام كرد: در حال حاضر خدمات متنوعی از صنعت مالی اسلامی در بریتانیا در دسترس مردم قرار دارد.
توسعه صنعت مالی اسلامی در بریتانیا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "ريچارد توماس" مدیر اجرایی بانک گیت هاوس افزود: قبلا پیرامون رشد بالقوه صنعت مالی اسلامی در جهان بحث می شد اما اکنون بحث فراتر رفته و در مورد تأثیر گذاری این صنعت بر اقتصاد است.

وی گفت: صنعت مالی اسلامی نه تنها در کشور های اسلامی ،بریتانیا و اروپا بلكه در بازارهاي جديد آفريقا و در جمهوري‌هاي شوروي سابق نیز در حال توسعه و گسترش است.

توماس گفت: هنگامي كه وسعت بازار مالی جهان را در نظر بگيريم، توان بالقوه بیشتری برای صنعت مالی اسلامی وجود دارد چرا كه صنعت مالی اسلامي هنوز در حدود ۵/۰ از اقتصاد جهان را به خود اختصاص داده است .

وي با توضيح اينكه  جهان به صنعت بانكداري اسلامي با توجه به سرمايه حدوداً ۳/۱ تريليون دلاري آن ايمان آورده است ، اظهار داشت: پس از رشد سريع اين صنعت احساس شد اين صنعت به طور قابل ملاحظه‌اي بزرگ ‌تر از آن است كه مي‌شناسیم.

ريچارد توماس تصريح كرد: اين رقم تنها مبادلات بانكي را نشان مي‌دهد و شامل تجارت‌هاي بر اساس شریعت اسلامی كه خانواده‌ها و شركت‌ها انجام مي‌دهند، نيست.

همچنین "سمير ادبي" كارشناس صنعت مالی اسلامي از بحرین نیز می گوید: صنعت مالي اسلامي در حال رشد است اما بعيد است به رشدي برابر با رشد چند سال گذشته دست يابد .

وي با توضيح اينكه بدون شک صنعت مالی اسلامي در ركود اقتصادي جهاني زيان ديده است، مي‌افزايد: سال ۲۰۱۱ هم‌چنان سال سختي خواهد بود اما مي توانيم انتظار رشد را به ويژه در بانكداري خرد و گروهي داشته باشيم.

منبع:اسلامیک نیوز
https://taghribnews.com/vdchmxnx.23nimdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی