تاریخ انتشار۱۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : 213851

انتشار جزئیات پیش‌نویس طرح سیاسی برای حل بحران یمن

منابع دولت مستعفی یمن اعلام کردند که پیش‌نویس حل بحران این کشور بر آتش‌بس تدریجی و توقف مرحله‌ای جنگ یمن همزمان با عقب‌نشینی انصارالله از استان‌ها تاکید دارد و پس از آن عملیات ائتلاف تحت امر عربستان علیه یمن به صورت نهایی متوقف می‌شود.
انتشار جزئیات پیش‌نویس طرح سیاسی برای حل بحران یمن
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) منابع دولت منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن، در مصاحبه با روزنامه الخلیج اعلام کردند: در پیش‌نویس هفت بندی طرح حل بحران یمن تاکید شده هرگونه توافق در مذاکرات هیات‌های دو طرف که اختیارات کامل برای مذاکره دارند، الزام‌آور خواهد بود.
 
در این پیش‌نویس آمده است: اصولی که مذاکرات بر آنها متمرکز خواهد داشت قطعنامه 2216 شورای امنیت و طرح شورای همکاری خلیج فارس و مکانیزم‌های اجرایی آن و نتایج گفت‌وگوی ملی یمن است.
 
دیگر مسائل اصلی مطرح شده در مذاکرات نیز پیرامون چهارچوب کلی اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت، اقدامات برای اعتمادسازی میان طرف‌ها، آتش‌بس همیشگی، توافقی پیرامون عقب‌نشینی گروه‌های مسلح و اقدام تمامی گروه‌ها برای دادن سلاح‌های سنگین به دولت، فعالیت مجدد همه نهادهای دولت و توافق بر سر گام‌هایی جهت ازسرگیری گفت‌وگوی سیاسی است.
 
منابع یمنی می‌گویند که دولت مستعفی مخالفت خود را با آغاز دور دوم مذاکرات ژنو تا پیش از آزادی زندانیان سیاسی و نظامی و اعلام صریح و علنی پایبندی حوثی‌ها به اجرای قطعنامه 2216 اعلام کرده است.
 
این طرح که با نظارت سازمان ملل به طرف‌های درگیر در یمن ارائه شده قرار است پس از توافق یمنی‌ها به شکل مرحله به مرحله اجرایی شود.
 
https://taghribnews.com/vdchmxniz23nz6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی