تاریخ انتشار۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : 263757

درخواست سازمان ملل از ایران، روسیه و ترکیه

نمایندۀ ویژه سازمان ملل در امور سوریه با ارسال نامه‌هایی برای ایران، روسیه و ترکیه از این کشورها خواسته است تا فوراً برای نجات آتش‌بس در سوریه، وارد عمل شوند.
درخواست سازمان ملل از ایران، روسیه و ترکیه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "استفان دی میستورا" در نامه ای به ایران و روسیه و همچنین ترکیه، به ‌شدت دربارۀ نقض توافق آتش در اطراف دمشق و استان حماه ابراز نگرانی کرد.

دی میستورا هشدار داده است که از  سرگیری خشونت در نزدیکی دمشق و حماه، پیامدهای منفی را برای امنیت غیرنظامیان سوری، دسترسی در کمک‌های بشردوستانه و پیشبرد روند سیاسی موجب شده است.

این دیپلمات سازمان ملل از این سه کشور خواست تا تلاش‌های فوری را برای حفظ آتش‌بس، به‌کارگیرند؛  اظهارت دی میستورا هم‌زمان با برگزاری دومین روز از مذاکرات صلح تحت حمایت سازمان ملل در ژنو با حضور طرف‌های درگیر بیان شد.

 این در حالی است که گفته می‌شود طرفین هنوز دربارۀ پاره‌ای از مسائل کلیدی به نتیجه نرسیده‌اند؛ تروریسم، اداره حکومت، انتخابات و تدوین قانون اساسی جدید، محور این مذاکرات عنوان‌شده است که احتمالاً تا 12 فروردین (اول آوریل) طول خواهد کشید.

آتش‌بس در سوریه دسامبر گذشته با میانجیگری ترکیه و روسیه و حمایت ایران میان دولت سوریه و معارضان امضا شد؛ در پی این آتش‌بس از آغاز سال 2017 سه دور مذاکرات صلح میان دولت دمشق و گروه‌های مخالف با حمایت این سه کشور در آستانه، پایتخت قزاقستان، برگزار شده است.

مذاکرات آستانه که عمدتاً با هدف تقویت آتش‌بس برگزارشده است، راه را برای از سرگیری مذاکرات موازی درباره روند صلح تحت حمایت سازمان ملل میان طرف‌های درگیر در سوریه در ژنو سوئیس همواره کرده است.

هفتۀ گذشته، گروه‌های تروریستی بارها مواضع دولت را در اطراف دمشق و حماه هدف قرار داده‌اند که درگیری‌هایی را با ارتش سوریه موجب شد.

دی مستورا روز جمعه هم از تهران، مسکو و آنکارا خواسته بود تا در تلاش برای به دست گرفتن اوضاع و تقویت آتش‌بس در سوریه دور جدیدی از مذاکرات را برگزار کنند.
 
 
https://taghribnews.com/vdchmxniq23n-qd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی