تاریخ انتشار۱۰ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۹:۵۷
کد مطلب : 29935
معاون امور ایران مجمع تقریب :

مجمع تقریب افزون بر 20 جلدکتاب از روایات فریقین اهل سنت و شیعه منتشر کرده است

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: افزون بر 20 جلد کتاب از روایات فریقین اهل سنت و شیعه توسط این مجمع به زبانهای مختلف دنیا چاپ و منتشر شده است.
حجت الاسلام سید حامد علم الهدی، معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
حجت الاسلام سید حامد علم الهدی، معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) از سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام والمسلمین "سیدحامد علم الهدی" در نشست هم اندیشی علما و اندیشمندان تشیع و اهل سنت استان سیستان و بلوچستان در چابهار افزود: تعدادی از این کتاب ها در اختیار حوزه های علمیه و علمای اعلام نیز قرار گرفته است. 

وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری بر "بصیرت" و شناخت "فتنه" بخصوص توسط علمای اسلام اظهارداشت: مولای متقیان (ع) فرمودند؛ در برابر فتنه "مثل آن بچه شتری باش که نه پستانی برای دوشیدن دارد و نه پشتی برای سواری". 

وی گفت: بسیاری از بزرگان در اعصار گذشته و حاضر به این فرموده حضرت علی (ع) عمل نکردند و گمراه شدند. 

وی با ابراز تاسف از اینکه در انتخابات گذشته برای ریاست جمهوری ، بسیاری از بزرگانی که اهل علم و فکر نبودند گمراه شدند ، افزود: موجهای فتنه باید با کشتی های نجات شکافته شوند و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به عنوان کشتی های نجات معرفی شده اند. 

حجت الاسلام علم الهدی گفت: ائمه اطهار (ع) هم محور وحدت امت اسلامی هستند و هم می توانند امت اسلامی از هر فرقه ای و حتی غیرفرق اسلامی را نجات دهند. 

وی با تاکید براینکه امروزه جهان اسلام گرفتار فتنه های عمیق شده است، گفت: ۱۸ کانال با زبان عربی در کشور عراق با حمایت استکبار مشغول فتنه انگیزی در میان امت اسلامی هستند و وظیفه علمای شیعه و اهل سنت است که شبهه ها را از اذهان بزدایند. 

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: از دیگر مشکلاتی که جهان اسلام با آن دست به گریبان است، دادن فتوا توسط افرادی است که هیچگونه صلاحیت علمی و فقهی ندارند. 

حجت الاسلام علم الهدی افزود: درحالی که تعداد مفتیان عالم تشیع از انگشتان دست تجاوز نمی کند، اما به بسیاری از نوجوانان اهل سنت پس از گذراندن برخی دروس "مجیز" داده می شود و آنان را برای دادن فتوا مجاز می کند و هرکسی به خودش اجازه می دهد فتوا صادر کند. 

وی گفت: فتاوای مضحک و خنده داری که روی برخی سایت ها مشاهده می شود ناشی از همین به هم ریختگی مساله افتا و فتوا و نهایتا مشکلات درونی فرق اسلامی با یکدیگر شده است. 

وی دربخش دیگری ازسخنانش درخصوص "ابولولو" قاتل عمر خلیفه دوم گفت: او یک مجوسی ساکن مدینه بود و قبری که با نام ابولولو در کاشان به عنوان زیارتگاه است، هیچ ارتباطی با آن شخص ندارد. 

وی با بیان اینکه قبرمذکور که به عنوان زیارتگاه بود، بسته شده است، افزود: هیچ سندتاریخی در باره اینکه ابولولو در کاشان ، همان قاتل عمر باشد، وجود ندارد. 

وی همچنین گفت: اهانت به همسران رسول خدا همچون اهانت به خود رسول الله (ص) حرام است و شیعه ؛ مکتبی نیست که با اهانت قابل جمع باشد. 

وی افزود: با هم اندیشی ، اخوت ، همدلی و الفت می توان بسیاری از مشکلات جهان اسلام را حل کرد.
https://taghribnews.com/vdchmwni.23nwxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی

امیر مسعود عبدالاهی
سخنان بسیارزیبایی فرمودید و بایداز اهل سنت خواهش شود درکانالهایشان شبهه ایجاد نکنند