تاریخ انتشار۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۸:۲۹
کد مطلب : 260651

تاکید وزیر ارشاد بر گسترش روابط فرهنگی ایران و ویتنام

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه ایران و ویتنام دارای روابط فرهنگی خوبی با یکدیگر هستند و باید این روابط نسبت به گذشته گسترش یافته و تقویت شود، گفت: ویتنام از نظر فرهنگی کشوری غنی است و مردم ایران ذهنیت مثبتی از آن دارند.
تاکید وزیر ارشاد بر گسترش روابط فرهنگی ایران و ویتنام
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «سیدرضا صالحی امیری» روز یکشنبه در دیدار با «فم سان چائو» فرستاده ویژه نخست وزیر ویتنام در یونسکو با اشاره به اینکه ایران به لحاظ جامعه شناختی، جامعه ای با سازگاری بالاست، افزود: ایران و ویتنام می توانند در منطقه و جامعه بین المللی همکاری های بسیاری با یکدیگر در حوزه های فرهنگی و هنری داشته باشند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سفر رئیس جمهوری ایران در سال ٢٠١٦ میلادی به ویتنام، پیام روشنی بر توسعه روابط دو کشور دارد.
 
وی با تاکید بر نقش دیپلماسی فرهنگی در گسترش روابط کشورها، افزود: از طریق دیپلماسی فرهنگی، ملت ها می توانند با فرهنگ، آداب، سنن و بسیاری از عادات فرهنگی یکدیگر آشنا شوند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یونسکو در گسترش روابط فرهنگی میان کشورها نقش موثری دارد و فرصت های مناسبی در این زمینه فراهم می کند.
 
وی در عین حال تصریح کرد: ساختار یونسکو فرهنگی است نه سیاسی، بنابراین تعاملات و اشتراکات فرهنگی از این طریق با قوت و استحکام بیشتری شکل می گیرد.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ایران در منطقه دارای حوزه های تمدنی بسیاری از جمله صفویه، ساسانیان و هخامنشیان است و کسی نمی تواند این تمدن ها را انکار کند، بنابراین وقتی از حوزه تمدنی در منطقه سخن به میان می آید به طور قطع، ایران در مرکز این تمدن قرار دارد.
 
صالحی امیری گفت: ایران تنها کشوری در منطقه خاورمیانه است که اسلام را پذیرفته، اما زبان آن عربی نشده است. به دلیل اینکه زبان و فرهنگ ما از استحکام زیادی برخوردار است و از هویت های ملت ایران محسوب می شود.
 
وی افزود: ما دارای دیپلماسی فرهنگی طولانی هستیم و در کنار هم بودن ٧٢ ملت با زبان، نژاد، فرهنگ و سنن مختلف در دوره هخامنشیان مصداق این سخن است.
 
صالحی امیری با اشاره به فعالیت های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران ادامه داد: این وزارتخانه در حوزه های فیلم، موسیقی، کتاب، هنرهای تجسمی، مطبوعات و ... می تواند با ویتنام همکاری های مشترک فرهنگی و هنری داشته باشد.
 
وی افزود: بیش از ٢٠ هزار موسسه فرهنگی نیز در ایران به طور همزمان فعالیت می کنند و از جمله نهادهای مدنی محسوب می شوند.
 
در ادامه این دیدار فرستاده ویژه نخست وزیر ویتنام در یونسکو گفت: ایران دارای فرهنگ و تمدن غنی است و بسیاری از هموطنان ما با داستان های «هزار و یک شب» آشنا هستند.
 
وی افزود: دو کشور می توانند در حوزه های سینمایی، معماری، تبادل آثار موزه های یکدیگر و ... همکاری های مشترک داشته باشند.
 
«فم سان چائو» گفت: ویتنام در دیپلماسی فرهنگی موفق بوده است و از آن به عنوان اصل اساسی سیاست خارجی خود استفاده می کند.
 
وی افزود: ویتنام در عرصه دیپلماسی فرهنگی، دارای نمایندگی هایی در ١٠٠ کشور جهان است و از طریق این نمایندگی ها فرهنگ و تمدن خود را با دیگر کشورها به اشتراک می گذارد.
 
سفیر ویژه نخست وزیر ویتنام با اشاره به فعالیت های یونسکو ادامه داد: این سازمان تنها یک فدراسیون جهانی نیست، بلکه سازمان اندیشه محوری است که تفاهم و ارتباط با فرهنگ های مختلف در جهان را ترویج می دهد.
 
 
https://taghribnews.com/vdchmvniz23n--d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی