تاریخ انتشار۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۶:۱۳
کد مطلب : 175052
محمود عباس:

حل مسئله فلسطین موجب کاهش خشونت ها و افراط گرایی در منطقه می شود

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: برای آن که ائتلاف بین المللی در رویارویی با تروریسم موفق باشد ابتدا باید مناقشه فلسطین را که حدود هفت دهه قدمت دارد حل کند.
حل مسئله فلسطین موجب کاهش خشونت ها و افراط گرایی در منطقه می شود
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانس خبری مشترک با جاکوب زوما رئیس جمهور آفریقای جنوبی گفت: حل مسئله فلسطین، بهانه را از دست تندروها خواهد گرفت و در رها شدن از خشونت و افراط گرایی دینی و تروریسم که منطقه و جهان را گرفتار کرده است نقش خواهد داشت.

وی افزود، برای آن که ائتلاف بین المللی در رویارویی با تروریسم موفق باشد ابتدا باید مناقشه فلسطین را که حدود هفت دهه قدمت دارد حل کند.

محمود عباس ضمن مخالفت با خشونت و تروریسم و کشتن غیرنظامیان از هر طرفی که باشند ، اظهار داشت: ما مخالف تبدیل شدن مناقشه در منطقه خود به کشمکش دینی هستیم.

وی همچنین از تلاش های زوما و دوستان فلسطین در آفریقای جنوبی برای جلب حمایت بین المللی از آرمان فلسطین در اتحادیه آفریقا و جنبش غیرمتعهدها قدردانی کرد و از همه کشورهای دوست و برادر خواست قدرتهای تاثیرگذار در جهان را تشویق کنند صلح در فلسطین را به واقعیتی ملموس در آینده نزدیک تبدیل کنند.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی نیز بر حمایت ثابت کشورش از آرمان ملت فلسطین تاکید کرد و گفت: کشورش تلاش می کند کل قاره آفریقا را برای حمایت از آرمان فلسطین بسیج کند.

زوما این سخن نلسون ماندلا را تکرار کرد که گفته است تا زمانی که ملت فلسطین آزادی خود را به دست نیاورد، انقلاب در آفریقای جنوبی به همه اهدافش نرسیده است.
https://taghribnews.com/vdchmmnzi23nqvd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی