تاریخ انتشار۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : 245955

افزایش دو برابری اسلام‌ستیزی در اسکاتلند

طبق گزارش «گروه مشاور دولت اسکاتلند در مورد جرایم ناشی از نفرت»، جرایم اسلام‌ستیزانه در اسکاتلند طی یک سال اخیر تقریباً دو برابر شده است.
افزایش دو برابری اسلام‌ستیزی در اسکاتلند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از پایگاه خبری «دیلی رکورد»، بر اساس گزارش «گروه مشاور دولت اسکاتلند در مورد جرایم ناشی از نفرت»، از سال گذشته تاکنون حملات اسلام‌ستیزانه ۸۹ درصد افزایش پیدا کرده است که حوادث تروریستی اخیر از جمله حادثه نیس، حملات بروکسل و پاریس می‌تواند از عوامل عمده آن باشد.
 
تعداد این جرایم که در سال ۲۰۱۵، ۷۱ مورد بود،‌ امسال به ۱۳۴ فقره رسید و این در حالی است که بسیاری از این جرایم به پلیس گزارش نمی‌شود.
 
این گزارش نسبت به نقش رسانه‌ها در افزایش جرایم ناشی از نفرت هشدار داده و در نتیجه‌گیری خود عنوان کرده است که مبارزه با اینگونه جرایم باید در اولویت دولت اسکاتلند قرار گیرد. لذا از همه مردم خواسته است در سطح بومی و ملی با دولت همکاری کنند. 
 
«دونکان مارو»، رئیس «گروه مشاور دولت اسکاتلند در مورد جرایم ناشی از نفرت» گفت: حادثه تروریستی اورلاندو و حوادث مشابه در اروپا نشان داد نفرت و پیش‌داوری علیه مسلمانان عواقب جدی برای مردم و جامعه دارد.
 
وی افزود: در نتیجه افزایش بی‌اعتمادی،‌ خانواده‌ها و گروه‌های اجتماعی مسلمانان، منزوی می‌شوند که این می‌تواند عواقب بسیار بدی برای جامعه داشته باشد.
 
مارو همچنین تأکید کرد: به حاشیه راندن گروه‌ها در جامعه می‌تواند منجر به افراط‌گرایی و خشونت شود.
 
https://taghribnews.com/vdchmmnim23nkwd.tft2.html
مرجع : ایکنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی