تاریخ انتشار۳ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : 225452
سید حسن نصرالله:

فهرست کل تأسیسات و کلاهکهای اتمی اسرائیل را داریم

دبیرکل حزب الله لبنان: مقاومت فهرست کاملی از تأسیسات اتمی و انبارهای کلاهکهای هسته ای اسرائیل را در اختیاردارد.اگر اسرائیل جنگ را آغاز کند اینها هدف قرار می گیرند، ما حق داریم برای مقابله با دشمن هر هدفی را بزنیم.
فهرست کل تأسیسات و کلاهکهای اتمی اسرائیل را داریم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "سید حسن نصرالله"  در مصاحبه با شبکه لبنانی المیادین هزینه جنگ برای اسرائیل را بسیار گران دانست و اظهارداشت: هرگونه حمله اسرائیل علیه لبنان ماجراجویانه و پرهزینه و نتایج آن نامشخص خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه مقاومت فهرست کاملی از اهداف از جمله تأسیسات اتمی، انبارهای کلاهکهای هسته‌ای و مراکز تحقیقاتی بیولوژیکی را دراختیاردارد افزود: مقاومت حق دارد برای مقابله با دشمن صهیونیستی، هر هدفی در فلسطین اشغالی از جمله تأسیسات اتمی را بزند. اسرائیلی‌ها می دانند که مقاومت موشکهای فعالی در اختیاردارد که می‌توانند به هر نقطه از فلسطین اشغالی برسند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اسرائیل بدون موافقت آمریکا وارد جنگ نمی‌شود، و تجارب گذشته نشان می دهد که جنگ ژوئیه به درخواست دولت جورج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا به هدف تغییر خاورمیانه صورت گرفت و بعید است که دولت اوباما اجازه جنگ دهد زیرا این دولت رو به پایان است.
 
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: بعضی از اعراب برای اسرائیل و برخی سازمانها و جاسوسها کار می کنند، و این سازمانها مشخص و شناخته شده هستند.

 سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: ما از جنگی سخن می‌گوییم که هدف از آن دافع از سرزمین، ملت و هموطنانمان است. بنابراین وقتی اسرائیلی‌ها می‌گویند که می‌خواهند زیرساختها را هدف قرار دهند و لبنان را به 300 سال قبل بازگردانند، ما تأکید می‌کنیم که ضعیف نیستیم.
 
دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: مشکل فقط مخازن و انبارهای آمونیاک حیفا نیست، در آنجا کارخانه هایی نیز وجود دارد اما به نظر می‌ رسد که اسرائیل از کشورها و یا دولتهای عربی تضمین‌هایی دریافت کرده و یا به نظامهای عربی حسن ظن دارد و مطمئن است که آنان اسرائیل را با موشکهای واقعی هدف قرار نمی‌دهند، به همین دلیل کارخانه‌های پتروشیمی، مراکز بیولوژیکی، تأسیسات اتمی، انبارهای مواد باقیمانده هسته‌ای و کلاهک‌های اتمی را داخل و یا کنار شهرها ساخته است. بعضی از این تأسیسات نیز به شهرها چسبیده است. باید بگویم اگر اسرائیل زیرساختهای ما را ویران کند، اینها هدف قرار می گیرند، ما حق داریم برای مقابله با دشمن هر هدفی را بزنیم.
 
 سید حسن نصرالله هشدارداد: درصورت آغاز هرجنگی علیه لبنان، بدون سقف زمانی و خطوط قرمز وارد آن می شویم.
 
سید حسن نصرالله با اشاره به ادامه پرواز هواپیماهای جاسوسی رژیم صهیونیستی بر فراز لبنان، گفت: پرواز این هواپیماها، از جمله اقدامات رژیم اسرائیل برای آماده شدن جهت تجاوزگری است. درخواست می‌کنم که سلاح ضد هواپیماهای جاسوسی در اختیار ارتش لبنان قرار دهند ... ولی این موضوع ممنوع است.
 
وی گفت: بعضی انتقاد می‌کنند که حزب الله خود را به سوریه مشغول کرده است، ولی ما تیمی را داریم که فقط روی موضوع اسرائیل کار می کند. معادله ما آشکار است، هرگونه تجاوز به لبنان با پاسخ مناسبی مواجه خواهد شد. هیچ کدام از ما تضمین نمی دهیم و به دنبال تبادل پیام با دشمن نیستیم و اهمیتی به پاسخ دادن (به این رژیم) نمی دهیم. ما به دشمن تضمین‌های امنیتی نمی‌دهیم، بلکه به آن می‌گوییم تجاوزگری نکند.
 
دبیرکل حزب الله لبنان درباره تصمیم روسیه برای خارج کردن بخشی از نیروهای خود از سوریه گفت: برخی در دنیا تصمیم روسیه برای ورود به سوریه را تصمیمی غافلگیرکننده توصیف کردند، ولی این امر با مسؤولان سوریه و ایران بررسی شده و ما از این گفتگوها اطلاع داشتیم. وقتی پوتین تصمیم گرفت وارد سوریه شود این موضوع برای ایران یا سوریه غافلگیر کننده نبود، زیرا در عالیترین سطوح بررسی شده بود.
 
سید حسن نصرالله اظهار داشت: گفتگوها بین عراق، روسیه و ایران در سطح فرماندهان ارشد، وزارت امورخارجه و مسؤولان صورت گرفت و درنتیجه آن اتاق عملیاتی با حضور نمایندگانی از عراق، روسیه، ایران و سوریه در بغداد تشکیل شد. ما نیز تماس مستقیمی با روسیه داریم، ولی با این کشور وارد مذاکرات راهبردی نظامی سیاسی نمی‌شویم، و نقش ما در حد معاونت و همکاری است و بیشتر از آن هم ادعا نداریم.
 
دبیرکل حزب الله لبنان افزود: آمریکا به دنبال راهکاری سیاسی است که به نفع اهداف خود و همپیمانانش باشد، هدف آمریکا تغییر نظام سوریه و سیطره بر این کشور و تبدیل آن به یک نظام سرسپرده است. ایران و سوریه به دنبال راهکاری سیاسی هستند، ولی طرف مقابل به شدت با این امر مخالف است.
 
وی با تاکید بر اینکه راه حل سیاسی نباید از خارج به سوریه دیکته شود،افزود: آمریکا اطمینان یافته است که از راه های نظامی نمی توان به راه حلی در سوریه رسید، و تنها جایگزین آن داعش و النصره است. 
 
سید حسن نصرالله با بیان اینکه ترکیه می‌تواند واقع گرایی بیشتری در مقایسه با عربستان سعودی در خصوص شرط رفتن اسد داشته باشد، گفت: عربستان سعودی مانع هر پیشرفتی در راهکارهای سیاسی در سوریه است، و با بالا بردن سطح شروط در حال پیچیده‌تر کردن مسائل است‌، و نمی‌خواهد فرایندی سیاسی در سوریه صورت بگیرد.
 
 سید حسن نصرالله با اشاره به اقدام عربستان در اتحادیه عرب و شورای همکاری برای تروریستی خواندن مقاومت لبنان گفت: عربستان برای این پروژه خود پولهای بسیاری صرف کرد، این کشور از سال 2005 و همچنین جنگ سال 2006 به دنبال نابود کردن مقاومت بود و تلاش می کرد آن جنگ ادامه یابد تا به هدفش برسد.
 
وی افزود: عراق نمی توانست در قبال تصمیم شورای همکاری تعارف کند، زیرا خودش نیز هدف قرار گرفته بود. تصمیم شورای همکاری برای تروریستی دانستن حزب الله در درجه نخست یک تصمیم سعودی بود و بقیه باید موافقت می کردند. عربستان سعودی پول و رسانه و فتوا یا همان تکفیر دینی و تکفیری ها را در دست دارد، و به وسیله آنها مخالفان خود را تهدید می‌کند.
 
 سید حسن نصرالله در ادامه اظهار داشت: پروژه عربستان در سوریه، عراق و یمن شکست خورد؛ این کشور در دوران جنگ صدام علیه ایران 200 میلیارد دلار هزینه کرد تا ایران را نابود کند. خصومت سعودی علیه ایران ارتباطی به تشیع ندارد، و عربستان قبلا هم علیه ایران وارد جنگ شده و عراق ابزار بود. همه دنیا می داند که عربستان سعودی تلاش کرد مانع توافق هسته‌ای شود و این کشور تلاش خواهد کرد که این توافق اجرایی نشود.
 
سید حسن نصرالله با بیان اینکه نظام سعودی حتی تحمل یک انتقاد را ندارد، گفت: جرم شیخ نمر چه بود، وی فقط از آل سعود انتقاد می کرد، نظام سعودی تحمل مخالفت و انتقاد و سخن حق را ندارد، بنابراین برای ساکت کردن حزب الله به راه های مختلفی از جمله تحت فشار قرار دادن لبنانی‌ها‌ روی آورد، و ما را در فهرست تروریستی قرار داد.
 
دبیرکل حزب الله لبنان درباره اوضاع بحرین اظهار داشت: همه آنچه که درخصوص تسلیح برخی افراد در بحرین از سوی حزب الله مطرح شده دروغ است، ما هیچ سلاحی به بحرین نفرستاده و هیچ کسی را آموزش نداده ایم .. ما اگر چنین کاری را در بحرین می کردیم اوضاع اکنون متفاوت بود.
 
سید حسن نصرالله این اتهامات را دروغ و ظالمانه توصیف کرد و گفت: ما همواره ملت بحرین را به فعالیتهای مسالمت آمیز و پیروی از علما دعوت کرده ایم.
 
 دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد: همه گفته‌ها درخصوص خروج ما از سوریه نادرست است. حضور ما در سوریه هدفمند است و ما در تلاشیم از سقوط سوریه به دست داعش و النصره جلوگیری شود.
 
https://taghribnews.com/vdchmmnii23nikd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی