تاریخ انتشار۵ تير ۱۳۹۵ ساعت ۹:۳۲
کد مطلب : 235956

حزب الله به مبارزه خود ادامه می دهد/ وعده ما در روز جهانی قدس

«سید حسن نصرالله » دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه « از ماه ها قبل یک تصمیم بسیار بزرگ منطقه ای و بین المللی اتخاذ شد تا هزاران عنصر مسلح از ترکیه وارد حلب سوریه شوند»، تاکید کرد که حزب الله برای مقابله با طرح آمریکائی ، سعودی و تکفیری در حلب باقی می ماند و مبارزه می کند.
حزب الله به مبارزه خود ادامه می دهد/  وعده ما در روز جهانی قدس

سید حسن نصرالله که عصر جمعه در مراسم چهلمین روز شهادت « سید مصطفی بدرالدین» معروف به « ذوالفقار» از فرماندهان ارشد حزب الله سخن می گفت، با بیان اینکه مقاومت در حلب به موفقیت های بزرگی دست یافته است، خاطرنشان کرد: طرح ساقط کردن سوریه و ورود تروریست های تکفیری از لبنان به حمص برای سیطره بر دمشق و همچنین حمله از جنوب سوریه فروپاشیده است و اکنون بر حلب به ویژه شمال آن متمرکز شده اند.به گزارش ایرنا، 
دبیرکل حزب الله که از طریق ویدئو کنفرانس سخن می گفت، تصریح کرد: بعداز آنکه همه طرح های گذشته دشمنان شکست خورد و طرح جدیدی در دستور کار قراردادند شاهد بودیم که هزاران عنصر مسلح از سراسر جهان و با تابعیت های مختلف به شمال حلب سرازیر شدند ومرزهای ترکیه همچنان بر روی آنها باز است.
سید حسن نصرالله با بیان اینکه « تکفیری ها ادامه خوارجی هستند که حضرت امام علی (ع) را در محراب مسجد به شهادت رساندند»، گفت که از ماه ها قبل یک تصمیم بسیار بزرگ منطقه ای و بین المللی اتخاذ شد تا هزاران عنصر مسلح از ترکیه وارد حلب سوریه شود تا این شهر را اشغال و از آنجا بسوی حمص و حماه و دمشق پیشروی کنند.
وی دراین مراسم که « محمد فتحعلی » سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان هم حضور داشت، گفت که امروز با یک موج و مرحله جدید از جنگ سوریه مواجه هستیم که اکنون در شمال سوریه و به طور مشخص در منطقه حلب جریان دارد.
دبیرکل حزب الله با تاکید به اینکه« دفاع از حلب ، دفاع از بقیه سوریه ، دمشق، لبنان، عراق و اردن است که اخیرا بهای حمایت از عناصر مسلح را داد، می باشد»، اظهارداشت: درهر صورت فرصت جدیدی برای طرح آمریکایی ، سعودی و تکفیری است تا پیروزی بزرگی در سوریه رقم بزنند و همه منطقه را با خطر مواجه سازند، بنابراین ما باید برای مبارزه و مقابله با این طرح خطرناک در حلب باشیم و خواهیم بود و باقی خواهیم ماند.
سید حسن نصرالله با بیان اینکه « نبرد حلب بزرگ است و ما هم حضوری قوی و بزرگ و متناسب با این نبرد داریم»، گفت: برخی رسانه ها که همراه داعش در رقه ، حلب و فلوجه هستند، اخبار کذبی را در چارچوب جنگ روانی منتشر می کنند و می گویند حزب الله ضربه سنگینی خورده و فروپاشیده است.
وی با بیان اینکه « حزب الله در میدان نبرد حلب 26 شهید ، یک اسیر و یک مفقود الاثر تقدیم کرده است»، تاکید کرد: جنگ حلب بزرگ است و هزاران عنصر مسلح با حمایت برخی طرف های منطقه ای و بین المللی وارد این منطقه شده اند و در مقابل آنها ارتش سوریه ، حزب الله ، ایران و دوستان دیگر صف آرائی کرده اند.
دبیرکل حزب الله اظهارداشت: چیزی نمانده بود تا طرح سعودی ، آمریکائی و تکفیری در حلب کاملا شکست بخورد که آمریکا و شورای امنیت وارد میدان شدند و بر روسیه و جامعه جهانی فشار وارد کردند که باید در حلب آتش بس اعلام شود تا بتوانند از این فرصت هزاران عنصر مسلح ، تانک ها و زره پوش ها، توپخانه و مهمات را وارد کنند و برای ادامه این طرح آماده شوند.
سید حسن نصرالله با تاکید به اینکه خسارت های گروه های تروریستی تکفیری در حلب بسیار زیادتر بوده است و تنها در 24 روز ، 617عنصر و سرکرده و چند سرکرده ارشد آنها به هلاکت رسیده اند، گفت که بیش از 800 تکفیری زخمی و 80 تانک و خودرو زرهی آنها منهدم شده است.
وی با بیان اینکه شهادت تعدادی از برادران سوری و ایرانی و دیگر همپیمانان هم دراین نبرد بزرگ طبیعی است ، تاکید کرد که در این مرحله حضور ما برای مقابله با توطئه های جدید ضروری است و بنابر این بزودی این حضور گسترده تر و قوی تر خواهد شد.
دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد که نبرد بزرگ ، واقعی و راهبردی در منطقه حلب است و دیگر نبردها فرعی هستند، بنابر این جایز نیست از آن عقب نشینی کنیم یا ضعف و تردید و سستی نشان دهیم، نباید تسلیم شایعات ، دروغ ها و جنگ روانی گمراه کننده شویم.

** ماموریت های ذوالفقار از سوریه تا عراق
دبیرکل حزب الله در بخشی دیگر از سخنان خود به نقش برجسته شهید «سید مصطفی بدرالدین» فرمانده شجاع و ثابت قدم در آزادی اسیران از زندان های رژیم اشغالگر اسرائیل به عنوان مسئول این پرونده و رئیس هیات مذاکره کننده اشاره کرد و گفت که شهید ذوالفقار این مسئولیت مهم را با وجود خطرهای امنیتی برعهده گرفت.
وی با بیان اینکه سید ذوالفقار علاوه بر پرونده فلسطین و اسرائیل و مبارزه با دشمن صهیونیستی در پرونده های مهم دیگر متعلق به منطقه مانند سوریه مسئولیت های بزرگی برعهده گرفت، اظهارداشت: ما در مقاومت به ملت های سوریه و عراق در کشورهایشان کمک اما از لبنان و ملت ، سرنوشت ، امنیت لبنان دفاع می کنیم زیرا سرنوشت و آینده لبنان با تحولات در منطقه به ویژه سوریه و عراق گره خورده است.
سید حسن نصرالله با اشاره به ماموریت های امنیتی و نظامی سید بدرالدین افزود: زمانی که داعش بر مناطقی از عراق مانند موصل ، صلاح الدین و بخش های بزرگی از الانبار و دیالی و کرکوک سیطره یافت و اوضاع بسیار سخت شد ، برادران عراقی تماس گرفتند و گفتند به مساعدت تعدادی از نیروهای کادر و فرمانده برای مبارزه نیاز داریم و خودمان رزمنده به اندازه کافی در اختیار داریم.
دبیرکل حزب الله با بیان اینکه داعش خلافت اعلام کرد و حتی حامیان خود مانند سعودی را تهدید کرد، افزود: ممکن است این برای نخستین بار باشد که از آن سخن می گوییم و ضرری ندارد و شاید هم مفید باشد، بله با سید بدرالدین که مسئول پرونده بود تماس گرفتم و درخواست برادران عراقی را مطرح کردم و تنها چند ساعت بعد تعدادی از فرماندهان ونیروهای کادر برای رفتن به عراق آماده شدند.
وی با بیان اینکه « اگر نبود لبیک ملت عراق ، برادران ایرانی ، سرداران ایرانی ، حزب الله و برادران عراقی ، ارتش عراق و دیگران به درخواست مراجع و رهبران، داعش بغداد را اشغال کرده بود»، خاطرنشان کرد: ملت عراق با تحمل همه سختی ها ،جهاد و ثبات قدم و وحدت ملی توانسته است داعش را درهم بشکند و درحالی که برخی شبکه های ماهواره ای عربی از داعش حمایت می کنند ودر کنار آن می جنگند با انتشار اخبار دروغ و شایعات برای ایجاد فتنه مذهبی و تحریک طائفه ای ، بر داعش یک شکست تاریخی و بزرگ تحمیل کند.
دبیرکل حزب الله تاکید کرد: عراقی هایی که امروز در الفلوجه ، الانبار والموصل با داعش می جنگند از همه منطقه و امت عربی و اسلامی ، از جهان اسلام و عرب و نه تنها شهرهای خودشان دفاع می کنند.

** تشکر از علما و رهبران سیاسی اهل سنت عراق
وی اظهارداشت: در اینجا باید ازهمه برادران اهل سنت عراق اعم از علما و رهبران سیاسی آنها که با مواضع بسیار شریف خود از نبرد فلوجه حمایت کردند و توطئه های شیاطین فتنه انگیز و خبیثان را ساقط کردند، تشکر کنیم بویژه اینکه اجازه ندادند شیاطین وانمود کنند نبرد فلوجه، نبرد شیعه و سنی و نبرد مذهبی و طائفه ای است.
سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود با اشاره به پرونده سوریه تصریح کرد: سید بدرالدین از جمله کسانی بود که از همان ابتدای بحران سوریه به خوبی خطرناک بودن اوضاع در سوریه را درک کردند، به ویژه اینکه عده ای از ابتدا می گفتند سوریه تا یک سال دیگر سقوط می کند.
دبیرکل حزب الله اظهارداشت: سید ذوالفقار می گفت که آماده است ماموریت سوریه را بپذیرد و در صورت نیاز وارد میدان نبرد شود و با تروریست های تکفیری بجنگد زیرا معتقد بود با این نبرد از ملت و مقاومت لبنان حفاظت می کند و در مقابل طرح صهیونیستی در منطقه و فلسطین می ایستد.
وی گفت: براین اساس سید بدرالدین عازم سوریه شد و چهار سال قبل از اینکه روسیه مداخله کند در کنار برادران ، دوستان و ارتش عربی سوریه وارد جنگ با تروریست های تکفیری شد.
سید حسن نصرالله با بیان اینکه ارتش و ملت سوریه و مقاومت چهارسال بدون کمک روسیه با تروریست های تکفیری جنگیدند، افزود: سید بدرالدین منطقه ای را در سوریه ترک نمی کرد مگر اینکه برای نظارت بر نبردهای دیگر باید عازم می شد.
دبیرکل حزب الله در بخش دیگری از سخنان خود باردیگر از همه لبنانی ها و به ویژه پایگاه مردمی و جوانان حزب الله درخواست کرد که از تیراندازی هوائی هنگام مناسبت ها و مراسم ها به طور جدی خودداری کنند و گفت که با خاطیان حتی اگر در کارنامه خود سابقه30 سال حضور در میدان های نبرد با اسرائیل را داشته باشند، برخورد خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه سلاح در اختیار بیشتر لبنانی ها است، خواستار حل کامل و همه جانبه این معضل بزرگ به عنوان یک پرونده ملی شد.

** قانون آمریکائی نمی تواند مانع حزب الله شود
دبیرکل حزب الله با بیان اینکه« قانون آمریکائی مجازات مالی حزب الله را رد می کنیم»، گفت که برخی رسانه های عربی و لبنانی ساده اندیش و دروغگو و فریبکار مدعی شده اند که حزب الله وارد بحران مالی شده است و سخنان ما را تحریف می کنند.
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد:درست است من گفتم که این قانون آمریکائی حتی اگر بانک های لبنانی آن را اجرا کنند بر حزب الله به عنوان حزبی جهادی و دارای زیرساخت ها هیچ تاثیری ندارد و ضرری مالی متوجه ما نیست، البته درست است ، فشار معنوی و روحی وارد می کند.
وی تاکید کرد: یک بار دیگر به این گمراهان گوشزد می کنم، من گفتم که حزب الله دارای طرح های تجاری، موسسه های سرمایه گذاری که از طریق بانک ها کار می کنند، نیست که با تعطیل شدن آنها پشت ما بشکند.
دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: امروز به طور شفاف به همه جهانیان می گویم که بودجه ، هزینه های زندگی و خورد و خوراک ، سلاح و موشک های حزب الله از جمهوری اسلامی ایران است و با احدی دیگر ارتباط ندارد، بنابر این تا زمانی که در ایران پول است ، ما هم داریم ، آیا از این شفاف تر می خواهید سخن بگویم.
سیدحسن نصرالله تصریح کرد: پول حزب الله مشخص است و به آن می رسد اما نه از طریق بانک ها بلکه همانگونه که موشک ها رسیده و ما با آنها اسرائیل را تهدید می کنیم، قانون ها نمی توانند مانع رسیدن پول به حزب الله شوند.
وی اظهارداشت: برخی می خواهند اعتراض کنند، بکنند. این دریای مدیترانه بسیار بزرگ است تا می توانید از آن بنوشید.
دبیرکل حزب الله در ادامه سخنان خود گفت: در این جا می خواهم از طرف مقاومت لبنان و ملت مقاومت از حضرت امام خامنه ای ، امام امت، رهبری جمهوری اسلامی ایران، رئیس جمهوری اسلامی ایران ، همه دولت ها و پارلمان های ایران ، مراجع ، علما و ملت ایران برای حمایت کریمانه از مقاومت از سال های گذشته تاکنون تشکر و قدردانی کنم.
سیدحسن نصرالله خطاب به طرف مقابل در لبنان گفت: شما نمی توانید هزینه هایتان را بپردازید اما ما می پردازیم ، بودجه های شما متوقف شده اما ما بودجه های خود را تامین می کنیم و شما مشکل دارید و ما مشکلی نداریم.
وی افزود: بله ممکن است گاهی بر ما فشارهائی در زمینه بانکی فشارهائی وارد شود اما ما مشکل مالی و پولی نداریم و همه بانک های جهان هم نمی توانند مانع ما شوند.
دبیرکل حزب الله در ادامه تاکید کرد: ما نگران حزب الله و مسئولان ، جوانان ، بودجه و مراکز حزب الله نیستیم بلکه نگران مردم لبنان هستیم که هدف قانون آمریکائی قرار می گیرند.
سیدحسن نصرالله گفت: با صراحت و شفافیت می گویم برخی بانک های لبنانی از آمریکائی ها ، آمریکائی تر هستند و حتی از خود آمریکائی ها پا را فراتر گذاشته و فهرست مجازات ها را افزایش داده اند، آنها اسامی اشخاص و موسسه هائی را به فهرست مجازات ها اضافه کرده اند.
وی افزود: برخی بانک های لبنانی نام برخی موسسه های و انجمن های خیریه را که در قانون آمریکائی نبوده به فهرست مجازات ها افزوده اند، آیا این معنای حاکمیت لبنان ، مردم دوستی ، وطن پرستی و اقدامی انسانی است، آیا با این کار از اقتصاد و نظام بانکی لنبان حمایت می کنید؟
دبیرکل حزب الله تاکید کرد: این یک تجاوز به حقوق ملت لبنان است و ما هرگز این تجاوز را قبول نمی کنیم و اجازه نمی دهیم این تجاوز صورت گیرد، مدعیان حمایت از اقتصاد لبنان، یک سوم و شاید نیمی از ملت لبنان را هدف گرفته اند زیرا هستند بسیاری از اهل تسنن، دروزی و مسیحی که حزب الله را دوست دارند و مواضع آنها مشترک است.
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: برخی لبنانی ها به واشنگتن رفتند و آمریکائی ها را تحریک کردند که قانون مجازات های مالی حزب الله را صادر کنند.
وی تصریح کرد:تجاوز به حقوق بخشی وسیع از لبنانی ها ، اقتصاد و نظام بانکی لبنان را نابود می کند و مسئول آن برخی بانک های لبنانی هستند، اما در هر صورت ما برای حل این مشکل آماده رایزنی و گفت وگو هستیم.

** در بحرین آل سعود تصمیم می گیرد
دبیرکل حزب الله در بخش دیگری از سخنان خود اقدام بسیار خطرناک رژیم بحرین در سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم روحانی شجاع بحرینی را محکوم کرد و گفت که شیخ قاسم از سال ها قبل مسئولیت تاریخی خود را برعهده گرفت و اقدامات بسیار مهمی انجام داد.
وی با بیان اینکه « مطالبات و خواسته های جنبش مسالمت آمیز بحرین برحق است»، گفت: در عرصه تصمیم گیری در بحرین آل خلیفه وجود ندارد، آنها تنها کارهائی را انجام می دهند که آل سعود دیکته می کند.
سیدحسن نصرالله افزود: آل سعود ، گفت وگو ، اصلاحات ، اعطای حقوق ملت و مشارکت سیاسی واقعی در بحرین را ممنوع کرده است زیرا این الگوئی می شود برای ملت عربستان که از هرگونه دموکراسی و مشارکت سیاسی محروم است.
دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: دلیل واقعی مسالمت آمیز بودن حنبش مردم بحرین، رهبری علمای بحرین و در راس آنها شیخ عیسی قاسم و همچنین فرهنگ عمومی جمعیت های سیاسی بحرین و در راس آنها جمعیت الوفاق و شخص شیخ علی سلمان است.
وی با بیان اینکه شایسته ترین شخصیت برای دریافت جائزه صلح نوبل و یا جائزه دفاع از حقوق بشر، شیخ عیسی قاسم است، از سکوت جهانی و عربی در مقابل سلب تابعیت شیخ قاسم و قلع و قمع ملت بحرین و مداخله های سعودی انتقاد کرد و گفت که برخی در جهان عرب درصدد هستند تا مسائل بحرین را طائفه ای جلوه دهند و به همین دلیل ادعا می کنند که شیعیان با نظام سنی آل خلیفه مشکل دارند ، در حالی که این طور نیست.
سید حسن نصرالله با بیان اینکه مشابه این مداخله سعودی و مشکلات را هم درگفت وگوهای یمنی در کویت شاهد هستیم، افزود: هیات ریاض همچنان خواستار تسلیم شدن ملت یمن هستند و از دو ماه قبل تاکنون شروع مذاکرات را به خلع سلاح ، عقب نشینی از شهرها منوط کرده اند.
دبیرکل حزب الله با بیان اینکه «آل سعود به ویژه حاکمان جدیدی سعودی از ادامه جنبش مسالمت آمیز بحرین و مقاومت پنج ساله ملت بحرین به تنگ آمده است»، افزود: اسلوب و روش آل سعود این است که دیگران را تسلیم کند اما موفق نمی شود.
وی با تاکید به اینکه «هرگاه در سوریه ، عراق ، یمن ، لبنان و بحرین به حل مشکلات و بحران ها نزدیک شده ایم، آل سعود مداخله کرده و اجازه نداده است»، اظهارداشت: پادشاه سابق سعودی به جنگ علیه داعش اعتقاد داشت اما حاکمان جدید چنین اعتقادی ندارند.
سید حسن نصرالله با تاکید به اینکه « مواضع ملت و جوانان بحرین در حمایت از علمای بحرین به ویژه شیخ عیسی قاسم طبیعی و قابل انتظار است، زیرا ملتی شجاع ، پیشگام و محب حضرت امام حسین(ع) هستند»، اظهارداشت: ما برای ملت بحرین تعیین تکلیف نمی کنیم بلکه این علمای بحرین هستند که تصمیم می گیرند اما در مقابل آل خلیفه به دستور آل سعود و نماینده انگلیس در منامه قتل عام می کند.

** آل خلیفه درصدد تبعید شیخ عیسی قاسم است
دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: این علما و روحانیون بحرینی هستند که گام ها را مشخص می کنند و این جوانان بحرینی هستند که به تصمیم علما پابیند بوده و از تصمیم آنها دفاع می کنند اما آل خلیفه به دستور نماینده دستگاه امنیتی انگلیس در منامه و شاهزاده های کوچک سعودی اقدام می کند و حتی نیازی نیست که ملک سلمان با آنها سخن بگوید.
وی تصریح کرد: جهان باید به مسئولیت خود در مقابل آنچه در بحرین جریان دارد، عمل کند زیرا برنامه آل خلیفه تنها سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم نیست و آنها درصدد هستند تا این روحانی بزرگ را تبعید کنند.

** روزجهانی قدس
سید حسن نصرالله تاکید کرد: در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که حضرت امام خمینی (ره) آن را روز جهانی قدس نامگذاری کرده اند ، ان شاء الله در باره فلسطین و تهدیدهای دشمن صهیونیستی سخن خواهیم گفت.
https://taghribnews.com/vdchmmni-23nxwd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی