تاریخ انتشار۱۹ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰:۳۹
کد مطلب : 244253

يادواره شهدای اهل سنت خراسان شمالی برگزارشد

تنا-اختصاصی
یادواره 28شهید اهل سنت خراسان شمالی در مسجد منطقه حصارچه از توابع شهرستان رازو جرگلان با حضور مسئولین استان وعلما و روحانیون شیعه و سنی برگزارشد.
يادواره شهدای اهل سنت خراسان شمالی برگزارشد
به گزارش خبرنگار تقریب(تنا) از بجنورد، در ابتدای این مراسم آیت الله یعقوبی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداء گفت: خداوند متعال در قرآن چند ویژگی را بیان می کند که اولین آن خشیت است و انسانهایی که از خدا می ترسند و حریم خدا را پاس می دارند و خوف الهی در زندگی شان بسیار پررنگ دیده می شود و خشیت معرفت است .

 وی ویژگی های بعدی را ایمان به خدا، شرک نورزیدن به خدا و انجام اعمال نیک و ترس از خدا بیان کرد .

آیت الله یعقوبی تصریح کرد: شهدا کسانی هستند که در کار خیر سبقت و سرعت می گیرند و امامان خوبان هستند و شهدا سند عزت و الهام بخش و سند قدرت و کرامت امت ما هستند.

امام جمعه بجنورد افزود: شهدای اهل سنت و تشیع در کنار یکدیگر به دنیا و جهانیان می گویند که شیعه و سنی حافظ حریم انقلاب و ارزشها هستند و همه ما باید از شهدا یاد بگیریم و بی تفاوت نباشیم زیرا که شهدا نور افکن هایی هستند که راه را روشن کرده اند تا منحرف نشویم و بیراهه نرویم و در دفاع از ولایت فقیه همدل باشیم . 

علی اکبری نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدا گفت : بزرگداشت یاد و نام شهدا سراسر و پیوسته در همه جریان است .

وی وحدت را پیام مشخص یادواره ها دانست و افزود : برگزاری این یادواره ها نمونه بارز وحدت و انسجام است که در اعلاترین شکل خود ، نمایان شده است که با تقدیم 28 شهید اهل سنت این رسالت بزرگ به سرانجام رسیده است . 

احمد ریواده فرماندار شهرستان راز و جرگلان نیز ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدا ، گفت : شهدا جایگاه رفیعی دارند و این شهدا قبل از شهادت در جبهه ها شهید بودند چرا که سبک زندگی آنان در شهر ها و روستاها بیانگر این مطلب بود .

وی اظهار داشت : به برکت خون شهدا و از خودگذشتگی آنان ، که ماحصل آن انسجام و وحدت برای شهرستان و کشور بود ما بایستی این وحدت را که از جمله اهداف و آرمان های شهدای گرانقدر ماست در جامعه  امروزی حفظ کنیم . 

"حاج آنا آخوند پروانه" امام جمعه  اهل سنت دهستان حصارچه نیز با بیان اینکه شهدا بدون هیچ چشم داشتی  دل از دنیا کندند گفت : شهدای ما حب دنیا و علایق دنیوی را رها کردند و به دفاع از وطنشان پرداختند و گردهمایی ما به پاسداشت یادآوری رشادت های آنان است .
 
https://taghribnews.com/vdchmknix23nkid.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی