تاریخ انتشار۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب : 288651

کمک دفتر آیت الله سیستانی به اهل سنت الحویجه

دفتر مرجعیت عالی شیعیان عراق، آیت الله سیستانی، کمک‌های انساندوستانه را در میان آوارگان روستاهای الحویجه توزیع کرد.
کمک دفتر آیت الله سیستانی به اهل سنت الحویجه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، روستاهایی که کمک‌های مردمی دفتر مرجعیت در آن توزیع شد، عبارتند از "المهیری، حوض سبعة، شیخ ناظم، العاصی، حوض سته، تل علی، شاووک، المصطفی، قبزوعة، القاسمیة، سلیمان الغربی و الزهدیة" در ۱۲ روستای فوق، جمعا ۲۳۰۰ بسته غذایی کامل و ۱۶هزار لباس در میان اهالی و آوارگان روستا توزیع شد.

اهالی روستا با سپاس و قدردانی از کمک‌های مرجعیت گفتند: بیش از سه سال در انتظار رسیدن شما بودیم! از روزی که داعش این منطقه را اشغال کرد، سودای بازگشت به عراق و دیدار هموطنان در مرکز و جنوب عراق را در سر داشتیم؛ الحمدلله فتوای آیت الله سیستانی همه عراقی‌ها را زیر یک خیمه واحد گرد هم می‌آورد.

برخی از اهالی این منطقه که بیش از سه سال تحت اشغال داعش بودند، برای قدردانی از کاروان کمک‌های انسان دوستانه شعر خوانده و به سبک محلی پایکوبی (اهازیج) کردند؛ یکی از اهالی روستای حوض سبعه در سخنان خود گفت: پیام و رفتار آیت الله سیستانی به همه عراق و بلکه جهان درس همزیستی مسالمت آمیز و مقابله با طائفه‌گری را آموخت.

ابو هادی، از افراد سالخورده روستای سلیمان الغربی در مورد سال‌های اشغال داعش گفت: داعش سه فرزندم را اعدام کرد؛ زیرا برادرشان در دولت عراق فعالیت می‌کرد؛ آن‌ها با تحریم و اعدام، خوف عجیبی در منطقه ایجاد می‌کردند.
 
https://taghribnews.com/vdchm6niz23n6-d.tft2.html
مرجع : مشرق
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی