تاریخ انتشار۲۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۳
کد مطلب : 166250

آیت الله سیستانی خواستار همکاری همه گروههای سیاسی عراق با العبادی شد

آیت الله سیستانی توافق کنونی در عراق برای انتخاب رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس مجلس این کشور را فرصت مثبت و نادر توصیف کرد.
آیت الله سیستانی خواستار همکاری همه گروههای سیاسی عراق با العبادی شد
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، آیت الله سیستانی مرجع اعلای شیعیان عراق از فراکسیون های سیاسی در عراق خواست با حیدر العبادی نامزد نخست وزیری این کشور برای تشکیل دولت قوی و شایسته همکاری کنند.

وی افزود: عراق به دلیل روبرو بودن با تحولات خطرناک به شدت نیازمند آن بود تا چهره های جدیدی پست ها و مراکز مهم حکومتی را در اختیار بگیرند تا همراه با مکانیزم برخورد با بحرانهای سخت و دشوار عراق نیز تغییر کند.

"سید احمد صافی" امام جمعه استان مقدس بین الحرمین نیز در خطبه های نماز جمعه امروز با استقبال از توافق دیشب نوری مالکی و حیدر عبادی در خصوص پست نخست وزیری ، آن را گامی مهم برای پیشبرد روند سیاسی توصیف کرد.

نماینده ایت الله سیستانی افزود: اقدام فهرست اتحاد ملی در معرفی نخست وزیر جدید و سپس تائید وی از سوی ریاست جمهوری ، برخی اختلاف نظرهای قانونی بهمراه داشت که می توان ان را از طریق قانونی حل کرد اما توافق دیشب منجر شد تا این مساله به راه های قانونی کشیده نشود که از نظر ما اقدام پسندیده ای بود.

نماینده ایت الله سیستانی همچنین از گروه های سیاسی عراقی خواست در شرایط سخت کنونی از نخست وزیر جدید حمایت کنند تا دولتی قوی و منسجم روی کار اید.

وی ابراز امیدوار کرد: حمایت بین المللی و منطقه ای از نخست وزیر جدید بر عملکرد هر چه بهتر دولت در زمینه های سیاسی و امنیتی بیافزاید.

سید احمد صافی همچنین با اعلام حمایت مجدد مرجعیت دینی از ادامه مبارزات ارتش و داوطلبان عراقی علیه تروریست های داعشی، نظامیان عراقی را به دادن اطمینان روحی و قلبی به شهروندان عراقی مناطق جنگ زده دعوت کرد.
https://taghribnews.com/vdchm-nzv23n-id.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی