تاریخ انتشار۱۳ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : 236955

همکاری روسیه و امریکا برای حل بحران سوریه

وزرای خارجه روسیه و امریکا در تماسی تلفنی درباره گسترش همکاری‌ها برای حل و فصل بحران سوریه گفتگو کردند.
همکاری روسیه و امریکا برای حل بحران سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: سرگئی لاوروف و جان کری در یک تماس تلفنی، درباره راه‌های مبارزه با تروریسم در سوریه و احتمال همکاری روسیه و امریکا در مبارزه با گروه‌های تروریستی در این کشور گفتگو کردند.
 
این گفتگو در حالی انجام شد که گزارش‌های منتشره حاکی است امریکا در تلاش برای تشکیل ائتلاف نظامی با روسیه برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در سوریه است.
 
گفته می‌شود امریکا هفته گذشته این پیشنهاد را به مسکو ارسال کرده است؛ موضوع اصلی مطرح شده در این پیشنهاد این بوده است که امریکا و روسیه حملاتی هماهنگ را علیه گروه تروریستی جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه انجام خواهند داد.
 
یکی از مقامات امریکایی به واشنگتن پست گفت، در عوض از روسیه انتظار می‌رود بر دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه فشار آورد تا حملات هوایی خود علیه شبه نظامیانِ متحد امریکا را متوقف کند.
 
این پیشنهاد که گفته می‌شود مورد تایید باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا، قرار گرفته است، در اصل بر لزوم ایجاد نوعی «منطقه امن» غیررسمی تاکید دارد؛ منطقه‎ای که روسیه و دولت سوریه از هدف قرار دادن آن منع می‌شوند.
 
بیانیه وزارت امور خارجه روسیه همچنین می‌افزاید کری و لاوروف همچنین درباره انجام اقدامات بیشتر به منظور حل و فصل مناقشه منطقه قره باغ میان آذربایجان و ارمنستان گفتگو کردند.
https://taghribnews.com/vdchm-nim23nxwd.tft2.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی