تاریخ انتشار۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : 191847

بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت روز نکبت فلسطینی

وزارت امور خارجه ایران در بیانیه ای به مناسبت روز نکبت در فلسطین، ملت ها و دولت های اسلامی را به هوشیاری در برابر توطئه های رژیم صهیونیستی و حامیان آن برای ایجاد تفرقه میان امت اسلامی فراخواند.
بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت روز نکبت فلسطینی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، وزارت امور خارجه ایران به مناسبت روز نکبت فلسطین، بیانیه ای صادر کرده است که متن آن به شرح زیر است:

از زمان شکل گیری رژیم نامشروع صهیونیستی در قلب سرزمینهای غصب شده اسلامي در فلسطین، هر روزه شاهد افزایش رنج ها و محنت هاي مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین و ملت های منطقه هستیم.

رژیم اشغالگر قدس طی 67 سال گذشته علاوه بر ارتكاب جنایات ضد انساني در حق ملت بی گناه فلسطین، منشأ اصلی بحران هاي منطقه اي و تهدیدکننده واقعی امنيت و صلح جهاني بوده است که آثار آن هم اینک نیز در قالب بحران های منطقه، قابل مشاهده است.

مصائب فعلی حدود 6 میلیون فلسطینی آواره و هزاران فلسطینی دربند زندانهای رژیم صهیونیستی که در بدترین شرایط به سر می برند و خانواده های داغدار قربانبان خشونت و تروريسم دولتی آن رژیم، جز با بازگشت کلیه آوارگان به سرزمین آبا و اجدادی خویش، رفع كامل اشغال، تعیین نظام آینده این سرزمین بر اساس همه پرسی از ملت اصلی فلسطین و نهایتاً تشكيل دولت یکپارچه فلسطين به پایتختی قدس شریف به پایان نمی رسد.

امروزه منطقه خاورمیانه از فلسطین گرفته تا سوریه و یمن و دیگر نقاط، در آتش فتنه صهیونیستی و جریان‌های تروریستی تکفیری و سیاستهای غلط برخی دولتهای همسو با آن رژیم شعله ور است و سکوت جامعه جهانی در برابر این اقدامات، به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

جمهوری اسلامی ايران ضمن تاكيد مجدد بر حمايت از آرمان فلسطين، ملت ها و دولت های اسلامی را به هوشیاری در برابر توطئه های رژیم صهیونیستی و حامیان آن برای ایجاد تفرقه میان امت اسلامی و فراموشی قضیه فلسطین به عنوان مسئله اصلی جهان اسلام، فرا می خواند.

یوم النکبة(روز نکبت) نامی است که فلسطینیان و حامیان آنان برای اشاره به سالگرد بیرون راندن صدها هزار فلسطینی و اعلام  استقلال اسرائیل در 15 می 1948 به کار می برند و همه ساله در این روز عزای عمومی برگزار می کنند.
https://taghribnews.com/vdchkznzq23nw6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی