تاریخ انتشار۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : 261849

همایش تخصصی ائمه جمعه و جماعات اهل سنت استان گلستان برگزار شد

همایش تخصصی ائمه جمعه و جماعات اهل سنت استان گلستان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور و ائمه جمعه و جماعات اهل سنت استان در حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان برگزار شد.
همایش تخصصی ائمه جمعه و جماعات اهل سنت استان گلستان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری تقریب از گرگان، نماینده ولی فقیه در گلستان در این همایش، گفت: علما و روحانیون وظیفه سنگینی در جامعه بر عهده دارند. «آیت الله سید کاظم نورمفیدی» افزود: وظیفه علما و روحانیون سنگین ترین وظیفه در جامعه اسلامی است.به گفته وی؛ اهمیت کار علما از همه اقشار جامعه بیشتر است؛ زیرا با تبلیغ و ترویج دین خدا به فکر نجات جان مردم هستند.
عضو خبرگان رهبری ایجاد تفرقه را بلیه امروز جوامع اسلامی ذکر کرد و گفت: ایجاد تفرقه کم هزینه ترین و راحت ترین چیزی است که دشمن می تواند با آن شیعه و سنی را به جان هم بیندازد.
وی، ادامه داد: پیروان فرق مختلف اسلامی نباید کاری و اقدامی انجام دهند تا احساسات برادران مسلمان تحریک و یا جریحه دار شود.
به گفته وی؛ دشمن با اهانت به مقدسات و نمادهای اسلامی به فکر ایجاد تفرقه و اختلاف بین امت اسلامی است.
امام جمعه گرگان با اذعان بر اینکه خدشه دار شدن چهره رحمانی اسلام بزرگ ترین ضربه جریان های تکفیری به اسلام است، گفت: ایجاد اختلاف بدترین دامی است که دشمن برای کشورهای اسلامی گسترانیده است.
وی، افزود: با شناخت دشمن و آشنایی با نقشه های شوم آنان نگذاریم به افکار پلید خودشان در تضعیف امت اسلامی نائل شوند.

رئیس مركز بزرگ اسلامی شمال كشور نیز در این همایش، گفت: امامان جمعه باید به اوضاع و احوال داخل و خارج از کشور اشرافیت کاملی داشته باشند. «حجت الاسلام علی خیرخواه» افزود: ائمه جمعه به مثابه کارشناس دین بایدبه مسائل روز آگاه باشد.
به گفته وی؛ در نماز جمعه باید به مسائل روز و مسائل جهان توجه شود؛ زیرا نماز جمعه مسئله ای
عبادی و سیاسی است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور با بیان اینکه امامان جمعه خود ساده زیست باشند و مردم را نیز به آن دعوت کنند، گفت: ساده زیستی و دوری از تجمل و اشرافیت از ویژگی های شخصیتی امام راحل (ره) بود و همواره مردم را نیز به آن دعوت می کرد.
وی، ادامه داد: مردم به سخنان خطبا خوب گوش می کنند و نگاه می کنند که خودش هم تا چه اندازه به گفته های خودش پایبند است.
به گفته وی؛ روحانیت هر چه به سمت ساده زیستی و پرهیز ار تجمل بروند اثر گذاری بیشتری بر روی مردم دارند.
حجت الاسلام خیرخواه با اذعان بر اینکه ائمه جمعه باید ارتباط مستمری با نسل جوان داشته باشند، گفت: نسل انقلابی به سمت پیری می رود پس وظیفه داریم به عنوان حافظان مرزهای اعتقادی جامعه ارتباط خود را با جوانان بیشتر نماییم.
وی، افزود: هر اندازه در تقویت باورهای اعتقادی مردم موفق باشیم می توانیم به گسترش عقاید دینی و اسلامی امیدوار باشیم.
رئیس مركز بزرگ اسلامی شمال کشور با تاکید بر اینکه نمازهای جمعه باید تحکیم بخش وحدت جامعه اسلامی باشد ، تصریح کرد: این امر از رسالت های اصلی برگزاری نمازهای جمعه در بلاد اسلامی است. وی، ادامه داد: ائمه جمعه با دعوت مردم به اتحاد و انسجام اسلامی از مسائل اختلافی نیز اجتناب نمایند.
به گفته وی؛ ضروری است امامان جمعه در راستای تقریب مذاهب اسلامی بسیار تلاش نمایند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور از تاییدیه هیات امنای مساجد و مصلی های نماز جمعه توسط مرکز بزرگ اسلامی خبر داد و گفت: این امر از بروز اختلافات بین امام وهیات امنا جلوگیری می کند.
وی، افزود: امامان جمعه و جماعات باید قدرتی داشته باشند که هیات امنا،  موذن و خادمان را انتخاب کنند و مساجد و مصلی های نماز جمعه را رهبری کنند.

 
https://taghribnews.com/vdchkzniw23n-6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی