تاریخ انتشار۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۹:۲۴
کد مطلب : 239547

شیخ عیسی قاسم چهارشنبه محاکمه می شود

منابع بحرین از آغاز محاکمه شیخ عیسی قاسم، عالم برجسته شیعی این کشور، در چهارشنبه ششم مرداد خبر دادند.
شیخ عیسی قاسم چهارشنبه محاکمه می شود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از شبکه خبری المنار، منابع بحرینی اعلام کردند رژیم آل خلیفه چهارشنبه (6 مرداد 1395) را به عنوان روز آغاز محاکمه شیخ عیسی قاسم تعیین کرده است.
 
دستگاه قضایی بحرین شیخ عیسی قاسم را به «پول شویی و کمک به تروریسم» متهم کرده است.
 
مخالفان و معترضان بحرینی در واکنش به این اتهامات، محاکمه را تحریم کرده و گفته‌اند شیخ عیسی قاسم در دادگاه حاضر نخواهد شد.
 
وزارت کشور بحرین آخر خرداد 1395 در ادامه سرکوب مخالفان، تابعیت شیخ قاسم را  لغو کرد و مدعی شد شیخ عیسی قاسم از جایگاه خود برای «خدمت به منافع خارجی و گسترش خشونت و اختلافات فرقه‌ای» استفاده کرده است، در حالی که این عالم بزرگ بحرینی اتهامات ادعایی رژیم حاکم را بی اساس خوانده است.
 
در همین راستا، مرکز حقوق بشر بحرین سلب تابعیت شیخ قاسم را محکوم کرد و آن را تصمیمی مستبدانه و مغایر با قوانین بین المللی دانست.
 
پس از اعلام سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم، شمار زیادی از مردم بحرین در حمایت از این روحانی برجسته اطراف خانه وی تظاهرات و تحصن کردند که این تحصن تاکنون ادامه داشته است.
 
شیخ عیسی قاسم که رهبر معنوی انقلاب بحرین به شمار می آید، پس از تاسیس کشور بحرین در سال 1971 از نجف اشرف به این کشور بازگشت و با اکثریت آراء به مجلس راه یافت و تا زمان انحلال آن عضو مجلس ملی بحرین بود.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdchkwniq23nxmd.tft2.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی