تاریخ انتشار۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب : 239646
//دو خبر از عربستان//

مخالفت اجلاس سران عرب با خواسته‌های عربستان/ افشای تلفات واقعی عربستان در عملیات دیروز

عربستان، در دیکته کردن خواسته های نابجای خود بر اجلاس سران عرب، شکست خورد.
مخالفت اجلاس سران عرب با خواسته‌های عربستان/ افشای تلفات واقعی عربستان در عملیات دیروز
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، بیست و هفتمین اجلاس سران عرب در نواکشوت پایتخت موریتانی، با حضور سران 9 کشور عربی برگزار شد و اکثر اعضا، در سطح وزیران خارجه در آن شرکت کردند.
 
وبگاه رأی الیوم درباره اجلاس سران عرب در نواکشوت نوشت: جای خالی ملک سلمان پادشاه عربستان، عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر، عبدالله دوم پادشاه اردن، محمد ششم پادشاه مغرب و حمد آل خلیفه پادشاه بحرین به چشم می خورد؛ امارات نیز ترجیح داده بود که شیخ حمد بن محمد الشرقی حاکم فجیره را که کوچک ترین امیرنشین این کشور است، به اجلاس بفرستد.
 
حضور عادل الجبیر در رأس هیئت سعودی، ذهن بسیاری از ناظران سیاسی را به خود مشغول کرد، چرا که همگان توقع داشتند محمد بن نایف، جانشین ولیعهد یا محمد بن نایف، ولیعهد عربستان یا هر یک از دیگر اعضای خاندان حاکم حضور یابند؛ به ویژه که این اجلاس، با حمایت مالی عربستان و دیگر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برگزار شد.
 
در این میان، منابع سیاسی تاکید کردند که حضور دو فرستاده بین المللی – مارتین کوپلر از سوی لیبی و اسماعیل ولد الشیخ از سوی یمن – نشان از آن داشت که بحران های این دو کشور، در رأس دستور کار این اجلاس قرار دارد.
 
این منابع به رأی الیوم خبر دادند که فشارهای عربستان برای تصویب بندی قائل به تروریست بودن "حزب الله" لبنان با شکست مواجه شد. همچنین تمام تلاش های عربستان برای تحمیلِ هیئتی از معارضان سوری برای نشاندنِ آن ها بر جایگاه دولت سوریه نیز شکست خورد و پذیرفته نشد که معارضان سوری، حتی به عنوان ناظر در اجلاس حضور یابند. به این ترتیب، در جایگاهی که به سوریه اختصاص داشت، پرچم رسمی دولت سوریه با سه رنگ و دو ستارۀ سبزش نصب شد، نه پرچم معارضان.
 
افشای تلفات واقعی عربستان در عملیات دیروز
 
"مجتهد"، کاربر عربستانی توییتر که با افشاگری هایش علیه آل سعود شهرت بسیاری کسب کرده است، ضمن بر ملا کردن دروغ گویی های عربستان، شمار واقعی نظامیان کشته شدۀ سعودی در عملیات دیروز نیروهای یمنی و دلیل حقیقی سقوط بالگرد آپاچی این کشور در یمن را افشا کرد.
 
مجتهد در یک توییت نوشت: «آپاچی به دلیل شرایط بد جوی سقوط نکرده است بلکه حوثی ها آن را سرنگون کرده اند. آنان سه تانک آبرامز سعودی را هم با موشک کورنت منهدم کرده اند».
 
او در پیامی دیگر افزود: «تعداد کشته شدگان عربستان 4 برابر رقم اعلام شده (یعنی 20 نفر) است. در حالی که حوثی ها اسم و رتبۀ نظامی آنان را منتشر کرده اند، احمدعسیری (سخنگوی عربستانی تجاوز علیه یمن) حتی تعداد آن ها را نمی داند».
 
مجتهد؛ همچنین، به تلاش های پشت پردۀ عربستان برای پایان دادن به جنگ یمن اشاره کرد و افزود: «بن سلمان فهمیده است که  ادامۀ جنگ یمن به نفعش نیست و به همین دلیل پشت پرده تلاش های گسترده ای را برای سازش با صالح، حوثی و ایران، از طریق امارات و عمان آغاز کرده است».
 
https://taghribnews.com/vdchkwni-23nx-d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی