تاریخ انتشار۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : 269346
​معاون شیخ الازهر:

تحقق صلح و امنیت جهانی در گرو وحدت ادیان آسمانی است

معاون شیخ الازهر مصر تاکید کرد: تحقق صلح و امنیت جهانی و همچنین مبارزه با تروریسم در گرو وحدت و همدلی ادیان آسمانی با یکدیگر است.
تحقق صلح و امنیت جهانی در گرو وحدت ادیان آسمانی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "عباس شومان" معاون شیخ الازهر مصر، در دیدار با دانشجویان دانشکده دفاع انگلستان تاکید کرد: ادیان و مذاهب مختلف اسلامی دارای نقاط مشترک بسیاری هستند و تعدّد مذاهب فقهی به معنای وجود مشکل نیست زیرا تمامی مذاهب اسلامی دارای اصول واحد و مشترک قابل پذیرش همگان هستند.
 
وی افزود: تمامی مذاهب اسلامی اتفاق نظر دارند که خداوند یکی بوده و ارکان اسلام محصور در پنج امر است. بنابراین اختلاف نظرها تنها در مسائل فرعی است که نه تنها آسیب رسان نبوده بلکه زندگی مردم را نیز آسان کرده است.
 
معاون شیخ الازهر ادامه داد: الازهر هیچ مشکلی در تعامل با کلیساها ندارد. الازهر عقیده جدی دارد که پیروان ادیان آسمانی می‌توانند با وحدت و همدلی یکدیگر در مسیر تحقق صلح و امنیت قدم بردارند و این خداست که حق حساب‌رسی به اعمال را دارد.
 
شومان در پایان با اشاره به دیدگاه الازهر پیرامون خشونت و افراط‌گرایی تصریح کرد: دیدگاه الازهر کاملا شفاف و مشخص است. ما با هرگونه رفتار تروریستی و افراطی و تمامی حامیان مادی و اندیشه‌ای آن به شدت مخالفیم و با قوت در برابر شبهه‌ها ایستادگی کرده و ابطال نظرات و اندیشه‌های شاذّ و مخالف مشهور را در دستور کار خود قرار داده ایم.
 
https://taghribnews.com/vdchkwni-23n-xd.tft2.html
مرجع : رسا نیوز
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی