تاریخ انتشار۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : 200549

واکنش بان کی مون و شورای امنیت به حملات تروریستی در آفریقای مرکزی

شورای امنیت سازمان ملل و دبیرکل این سازمان، در بیانیه های جداگانه، حملات تروریستی علیه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جمهوری آفریقای مرکزی را محکوم کردند.
واکنش بان کی مون و شورای امنیت به حملات تروریستی در آفریقای مرکزی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، گروهی از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در آفریقای مرکزی، روز گذشته به هنگام جستجوی یکی از مجرمان مظنون به اعمال تروریستی، مورد حمله افراد مسلح قرار گرفتند که به دنبال آن، یکی از اعضای این گروه کشته شد و هشت نفر مجروح شدند.
 
در همین راستا، شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه ای شدید اللحن، این اقدام تروریستی را جنایت جنگی عنوان کرد و خواستار پایبندی به قانون حقوق بشر سازمان ملل شد.
 
در این بیانیه آمده است: کشورهای عضو سازمان ملل از مقامات آفریقای مرکزی می خواهند تا با همکاری سازمان ملل، هرچه سریع تر در مورد این حمله تروریستی تحقیق کنند و جنایتکاران را به دست عدالت بسپارند.
 
 بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نیز در بیانیه ای خواستار اقدام فوری برای محاکمه عاملان این جنایت شد و بر لزوم توجه گروه های مسلح به بی‌طرفی نیروهای حافظ صلح تاکید کرد.
 
کمیته حافظ صلح سازمان ملل متحد در آوریل سال 2014 میلادی به منظور ایجاد آرامش و امنیت در آفریقای مرکزی و حمایت از شهروندان این کشور در برابر خشونت ها و ارائه کمک های بشردوستانه به مردم این کشور، تأسیس شد. شورای امنیت سازمان ملل در آوریل امسال نیز فعالیت این کمیته را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.
 
https://taghribnews.com/vdchkvniw23nvmd.tft2.html
مرجع : شینهوا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی