تاریخ انتشار۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۹:۱۰
کد مطلب : 260048
جانشین معاون فرهنگی شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور:

​قرآن مدار وحدت و یکی بودن مسلمانان است/ اهل سنت زیر پرچم اسلام با وحدت قرآنی خدمت می کنند

تنا - اذربایجان غربی
جانشین معاون فرهنگی شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با بیان اینکه قرآن مدار وحدت و یکی بودن مسلمانان است، حفظ انسجام امت اسلامی را از تاکیدات دین مبین اسلام و آموزه های قرآن کریم عنوان کرد.
​قرآن مدار وحدت و یکی بودن مسلمانان است/ اهل سنت زیر پرچم اسلام با وحدت قرآنی خدمت می کنند
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین حاج ابراهیمی در مراسم افتتاح چهارمین دوره مسابقات قرآن ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت آذربایجان غربی، اظهار کرد: اگر مسلمانان از شرع مقدس اسلام و کتاب آسمانی که گویای حقیقت کامل است پیروی کنند در تقویت وحدت تلاش کرده اند و مانع تفرقه و نفوذ دشمن در میان مسلمانان می شوند.
وی با اشاره به اینکه به برکت قرآن کریم توانسته ایم 38 سال در مقابل دشمنان اسلام و ابرقدرت ها قدرتمندانه ایستادگی کنیم، افزود: با انکه جهان استکبار، مرتجعین منطقه و عوامل سرسپرده استکبار در مقابل اسلام و نظام ایستاده اند اما هیچ اتفاقی برای نظام نیفتاده و نخواهد افتاد و چه بسا هر روز قدرتمندتر نیز می شود که به برکت قرآن کریم، عمل به دستورات الهی و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.
جانشین معاون فرهنگی شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با اشاره به اینکه "قرآن" کتاب انسانیت، شعور، معرفت الهی، وحدت، همگرایی و همزبانی ماست، تصریح کرد: هدف نهایی دشمنان ایجاد تفرقه در جهان اسلام است تا بتوانند به اهداف شوم خود برسند اما ما در پناه قرآن هستیم و در پناه قرآن است که می توانیم باهم باشیم.
حاج ابراهیمی تاکید کرد: جامعه اسلامی باید یکی باشد تا بتوانیم در مقابل کفار و استکبار جهانی و مشرکین ایستادگی کنیم.
وی با اشاره به اینکه اهل سنت در دفاع و پاسداری از دین، قرآن و نظام اسلامی بیش از 11 هزار شهید تقدیم کرده اند، خاطرنشان کرد: اهل سنت زیر پرچم اسلام با وحدت، تقریب و اخلاق قرآنی فداکارانه در نظام اسلامی خدمت می کنند.
حاج ابراهیمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران الگوی بیداری اسلامی است، ادامه داد: بیداری ناشی از انقلاب اسلامی ایران در دیگر ممالک کار دشمنان را دشوار کرده است، باید کمک کنیم تا سایر کشورهای اسلامی هم در پناه قرآن و اسلام باشند و در مقابل استکبار جهانی و مزدوران استکبار ایستادگی کنند.
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی هم در این مراسم با تاکید بر ضرورت آشنایی با فرهنگ صحیح قرآنی گفت: باید بر آشنا کردن افکار مردم با حقایق دین اهتمام داشته باشیم چراکه همه چیز در قرآن است و این کتاب آسمانی، آیین زندگی است.
عسگر فعال آذر با بیان اینکه فرهنگ قرآنی در کاهش مشکلات اجتماعی موثر است، اظهار کرد: افراد جامعه نیاز به سبک زندگی قرآنی دارند لذا علما و روحانیون باید قرآن را در عرصه اجتماع و زندگی جاری و ساری کنند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز در این مراسم گفت: قرآن کریم برنامه حیات دنیوی و اخروی است.
عبدالقادر بیضاوی افزود: علمای ما در اعصار و قرون متمادی اهمیت بسیاری به کلام الهی داده اند به طوری که افتخار جامعه اسلامی اهمیت دادن به قرآن کریم است.
وی با تاکید به اینکه علما باید طبق دستورات الهی عمل کنند، افزود: عزت، تعالی معنوی، گسترش فکر و عقیده، در گرو عمل به دستورات قرآن کریم است.
بیضاوی تصریح کرد: قرآن کریم برای تمامی نسل ها حاوی پیام و مطالبی گهربار است لذا علما باید جامعه و مردم را با این پیام ها آشنا سازند، متواضع باشند و راه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبر را ادامه دهند.
به گفته امام جمعه اهل سنت ارومیه ترویج و تبیین قرآن کریم از اصلی ترین وظایف روحانیون است و یکی از راهکارهای این مهم برپایی محافل قرآنی است.
https://taghribnews.com/vdchkvni623n-vd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی