تاریخ انتشار۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : 167141

درخواست دارالافتا مصر از رسانه های جهان

بالاترین نهاد اسلامی مصر از رسانه های خارجی خواست که از عبارت ˈدولت اسلامیˈ برای گروه تروریستی داعش استفاده نکنند.
درخواست دارالافتا مصر از رسانه های جهان
دار الافتا مصر به عنوان بالاترین مرجع مذهبی مسلمانان مصر که تحت نظر مفتی اعظم این کشور (شوقی ابراهیم علام) اداره می شود، از رسانه های خارجی خواست که عبارت ˈدولت اسلامیˈ را در اشاره به گروه تروریستی ˈداعشˈ استفاده نکنند.

ˈابراهیم نجمˈ مشاور مفتی اعظم مصر و سخنگوی رسمی این نهاد اسلامی، ضمن اعلام این مطلب از تصمیم مذکور به عنوان بخشی از تلاش برای حفظ وجهه دین مبین اسلام یاد و اعلام کرد که این کار بر اساس اجماع نظر دانشمندان و علمای اسلامی سراسر جهان درباره این گروه و ادعاهای آن ها بنا شده است.

مفتی اعظم مصر ، چندی پیش از داعش به عنوان مهم ترین خطر پیش روی اسلام یاد و اعلام کرده بود که تروریست های داعش تمامی اصول و قوانین اسلام را زیر پا گذاشته اند.

حملات خشونت آمیز داعش از جمله تیرباران غیرنظامیان، تخریب اماکن مقدس شیعیان، هدف قرار دادن اقلیت های مذهبی و اعدام های بدون محاکمه، خشم و انزجار آزادی خواهان جهان را برانگیخته است.

سازمان همکاری اسلامی روز شنبه گذشته اعلام کرد که اقدامات گروهک تروریستی داعش از جمله کشتن خبرنگار آمریکایی و حمله به اقلیت های مذهبی هیچ گونه ارتباطی با ارزش های اسلام ندارد.

https://taghribnews.com/vdchkqnzz23n-zd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی