تاریخ انتشار۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : 217343

دستاوردهای اتحادیه زنان مسلمان در بیست و نهمین کنفرانس وحدت

با همکاری اعضای داخلی و خارجی اتحادیه توانستیم در کنفرانس وحدت امسال فراتر از حد انتظار ظاهر شویم و به اهداف از قبل پیش بینی شده خود دست یابیم.
دستاوردهای اتحادیه زنان مسلمان در بیست و نهمین کنفرانس وحدت

خانم " طوبی کرمانی" دبیر کل اتحادیه زنان مسلمان در گفتگو با خبرنگار تقریب، درباره فعالیتهای این اتحادیه در بیست و نهمین کنفرانس وحدت اسلامی گفت: اتحادیه زنان مسلمان بر این باور است که امروزه در دنیا سازمانهای غیردولتی نقش بسیار مهمی ایفا می کنند و دولتها وقتی میخواهند خواسته های خود را به کرسی بنشانند از بازوان توانمند خود که همین سازمانهای غیردولتی هستند، بهره می گیرند.

وی ادامه داد: ما هم از فرصتهای سازمانهای غیردولتی(NGO) آگاهیم و سعی کرده ایم با همکاری و همراهی همه اعضای خود در داخل و خارج کشور و با هم افزایی نیروهای خود، کاری در حد توان انجام دهیم که خوشبختانه با کمک بانوان متعهدی که از 29 کشور در اتحادیه شرکت کرده بودند، توانستیم سه نشست تخصصی با عنوان" نشست هم اندیشی هیأت امنا"، "نشست نقش زن و خانواده در گذر از بحرانهای کنونی" و هم اندیشی زنان نخبه اهل سنت و شیعه استانهای مرزی" در بیست و نهمین کنفرانس وحدت اسلامی برگزار کنیم.

کرمانی افزود: موضوع نشستهای ما عمدتا گزارش عملکرد اتحادیه ازطرف دبیرکل و اعضا و برنامه ریزیهای آینده  بود و همچنین درمورد دو موضوع ویژه که از قبل برای اعضا ارسال شده بود، در نشستهای مذکور بحث  و تبادل نظر شد.

دبیر کل اتحادیه زنان مسلمان گفت: از جمله موضوعات مطرح شده درکمیسیون زن و خانواده، ضعف شیوه های تبلیغات دینی درمقابل هجوم رسانه ای دشمن علیه زن و خانواده مسلمان و دیگری نقش اقشار مختلف زنان در شناخت ریشه ها و عوامل برون رفت از بحرانهای کنونی جهان اسلام بود.

کرمانی اظهار داشت: در نشست استانهای مرزی بر آن شدیم تا در اجرای برنامه های مشترک، کارگاههای اخلاقی و خانواده، کارگاههای آموزش مهارتهای سلامت باهم همکاری کنیم و الان منتظر ارائه دیدگاهها از استانهای مختلف هستیم تا برای اجرای طرح آماده شویم.

دبیرکل اتحادیه زنان مسلمان با اشاره به دستاوردهای این اتحادیه در کنفرانس وحدت امسال گفت: خدا رو شاکریم که اتحادیه زنان مسلمان در کنفرانس امسال بیش از حد توان ظاهر شد و به اهدافی که پیش بینی می کردیم رسیدیم، اولین بار بود که به صورت رسمی در اختتامیه کنفرانس وحدت از دو زن مرحومه و شهید، خانم "عایشه عبدالرحمن بنت الشاطی"  محقق مصری و شهیده بنت الهدی در کنار سه برادر دیگر یاد شد.

وی جریان سازی اعضای کمیسیون برای تثبیت میلاد حضرت فاطمه(س) به عنوان روزجهانی زن و تشکیل کمیته ارتباطات را از دیگر دستاوردهای کنفرانس امسال بیان کرد و افزود: هسته مرکزی این جریان کشورهای سنگال، یونان، سوریه و تانزانیا هستند و کمیته رسانه از زیر مجموعه های آن است.

کرمانی ادامه داد: دستاوردهای  دیگر تشکیل کمیته فرهنگی و هنری و کمیته آموزش مهارتهای سلامتی و بهداشت بود که زیرمجموعه کمیته آموزش و پژوهش هستند.

دبیرکل اتحادیه زنان مسلمان تصریح کرد: در نشست هیأت امنای اتحادیه زنان مسلمان که با حضور "آیت الله اراکی" رئیس هیأت امنا برگزار شد، از طرف اعضا مبلغی برای تشکیل هسته اولیه صندوق خیریه به منظور کمک به خانواده های آسیب دیده و فعالیتهای اتحادیه جمع آوری شد، و همچنین اعضای جدیدی را برای مجمع عمومی درنظر گرفتیم که در صورت پذیرش نهایی اسامی آنها اعلام می شود. همچنین خانم "آمساتو سی دی ب" معاون رئیس جمهور سنگال هم به عنوان عضو مجمع عمومی اتحادیه و مسئول هماهنگی زنان غرب آفریقا انتخاب شد.
https://taghribnews.com/vdchkqnix23nzxd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی