تاریخ انتشار۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : 207740
رئیس مجلس درکنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری؛

عزت و سرافرازی جامعه درگرو جهاد است/ باید تروریست ها را سرجایشان بنشانیم

رییس مجلس شورای اسلامی موضع گیری رهبری در حادثه منا را بسیار عزتمندانه دانست و گفت: همه ملت ایران با این موضع گیری رهبرمعظم انقلاب احساس افتخار کردند که یک پدر دارند.
عزت و سرافرازی جامعه درگرو جهاد است/  باید تروریست ها را سرجایشان بنشانیم

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) علی لاریجانی امروز درکنگره 2 هزار و 400 شهید استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به موضع گیری رهبر معظم انقلاب درباره حادثه منا افزود: همه ملت ایران با موضع گیری رهبر معظم انقلاب احساس افتخارکردند که این ملت یک پدر دارد که اگر به 500 نفر از آنان تعرض شود، او صحبتی می کند که باعث سرافرازی ملت است.
وی اظهار داشت: ایشان در بیاناتشان به دشمنان تاکید کردند که ما تا پایان ایستاده ایم و تصور نکنید ما بی خیالیم. ما باید خدا را شکر کنیم که ایشان همه محاسبات را می کنند و نسبت به تک تک ما احساس مسئولیت دارند.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که عزت و سرافرازی یک مومن در گرو این است که اهل مجاهدت باشد، گفت: عزت جامعه در این است که در آن جهاد رونق داشته باشد.
لاریجانی افزود: اگر یک جامعه لباس جهاد را از تن بیرون آورد، لباس خواری می پوشد و تفاوت ایران با کشورهای دیگر این است که لباس جهاد بر تن دارد.

لاریجانی با بیان این که امروز اگر دشمنی به یکی از کشورهای منطقه تجاوز کند، آنان فورا با کاخ سفید تماس می گیرند و از آنان کمک می خواهند گفت: در ایران این گونه نیست، اینجا یک بخشدار باصلابت پشت تریبون می رود و از استقلال کشورمان دفاع می کند.

رییس قوه مقننه تاکید کرد: انقلاب اسلامی روحیه استقامت، پایداری و استقلال را در بین ملت ایجاد کرد.
لاریجانی با اشاره به این که مساله شهادت و جهاد، مساله اصلی برای حیات طیبه اسلامی است، گفت: حتی اگر زمانی جنگ نباشد، ملت باید آماده باشد. یک جامعه زمانی اسلامی است که روحیه اسلامی داشته باشد.
وی با اشاره به این که استقلال امروز ما مدیون خون شهداست، افزود: جامعه ای که اهل شهادت و مجاهدت باشد، سعادتمند می شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که جامعه اسلامی یک جامعه فردی نیست، گفت: ما تنها نباید به خود نگاه کنیم بلکه باید اطرافیان ، خانواده و جامعه خود را نیز در نظر داشته باشیم. امروز نگاه فردی مربوط به جامعه غربی است و آنان هستند که برایشان فردگرایی مهم است.

لاریجانی با تاکید بر این که یک مسلمان واقعی نسبت به سرنوشت جامعه خود و امت اسلامی نگران است، اظهار داشت: ما نمی توانیم بگوییم تروریست ها در عراق مردم را به خاک و خون می کشند به ما ربطی ندارد. این غیرت دینی نیست، این مسئولیت اسلامی نیست.
وی یادآور شد: ما نمی توانیم بگوییم جنگ شد که شد ، ارتش و سپاه بروند و بجنگند، در حالی که این گونه نیست. همگان باید در راه خود مجاهدت داشته باشند.

عضو شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر این که فقر برای یک کشور بلا است، گفت: درست است که یک فقیر باید با عزت زندگی کند اما وظیفه حکومت اسلامی این است که جامعه دچار فقر نباشد و مردم با عزت زندگی کنند.
لاریجانی اظهار داشت: نباید این گونه باشد که در جامعه افراد تحصیلکرده کار نداشته باشند. وظیفه حکومت اسلامی این است که شغل ایجاد کند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به اقتصاد مقاومتی ادامه داد: اگر کسی در تولید سرمایه گذاری کند، همانند جهاد است که البته هنوز این گونه تحقق نیافته است.
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید شرایط شغلی و رونق اقتصادی در جامعه فراهم شود، افزود: یکی از آسیب های کنونی جامعه در بخش اقتصاد است؛ ما یک کشور فقیر نیستیم. ما نفت، گاز و معادن بزرگ داریم، ما از نظر نیروی انسانی نیز فقیر نیستیم. بیشترین نیروی متخصص و باهوش را در ایران داریم.

لاریجانی با تاکید بر این که باید شرایط سرمایه گذاری در کشور فراهم شود، اظهار داشت: تا سرمایه گذاری در کشور ایجاد نشود، شغل به وجود نمی آید.
وی اضافه کرد: ادارات فقط بودجه کشور را می بلعند. نفت را می فروشیم، ادارات پول آن را می بلعند. ادارات باید کوچک شوند و کارخانجات، کشاورزی و دامداری فعال شود.
رییس قوه مقننه تصریح کرد: نقص بزرگ در اینجاست. ممکن است پول نفت را توزیع کنیم اما این کار موقتی است، نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه تورم ایجاد می شود.

لاریجانی در ادامه با اشاره به مسایل مهم منطقه اظهار داشت: منطقه ما امروز بسیار آشفته است و اکثر کشورها دچار آشفتگی هستند. من بعید می دانم بعد از جنگ جهانی دوم این همه آشفتگی در منطقه وجود داشته باشد.
وی گفت: خصوصا این که بعد از جریان تفکر منحط وهابیت، گروه های افراطی در منطقه آمدند که همه را کافر می دانند، دست به سلاح بردند و زندگی را برای مردم منطقه سخت کردند.
رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تا زمانی که اینها در منطقه باشند و کشورهای غربی از آنها حمایت کنند، منطقه آشفته است. اگر تروریست ها را سر جای خود ننشانیم، امنیت کشور خودمان نیز به هم می ریزد.

لاریجانی اضافه کرد: ما امروز مسئولیت تاریخی نسبت به مردم منطقه و مردم خودمان داریم. باید آراستگی معنوی و انقلابی خود را حفظ کنیم و برای نجات مسلمانان گام برداریم.

دراین مراسم سردار عزیز جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم سخنرانی کرد.


کنگره ملی دو هزار و 400 شهید چهارمحال و بختیاری از امروز به مدت یک هفته با حضور میهمانان وی‍‍ژه لشکری و کشوری در شهرکرد آغاز برگزار می شود.
 
https://taghribnews.com/vdchkqniv23nvqd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی