تاریخ انتشار۱۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : 207948
امام جمعه اهل سنت خراسان شمالي:

گسترش اخوت و برادري مهمترين رسالت رسول الله بود

امام جمعه اهل سنت باغلق از توابع شهرستان رازو جرگلان گفت: برقراري وحدت ميان مردم آن زمان، مهمترين هدف و رسالت رسول الله در زمان پيامبري اش بود لذا بايد علماي تشيع و اهل سنت با گسترش وحدت اسلامي در بين مسلمانان و متحد کردن مسلمانان عليه استکبار جهاني و نزديک کردن مسلمان به اجراي فرامين رسول الله، کوشا باشند.
گسترش اخوت و برادري مهمترين رسالت رسول الله بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب(تنا) از بجنورد،"حاج غفورآخوند يزداني" امام جمعه اهل سنت باغلق از توابع شهرستان رازو جرگلان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اظهارداشت: ورود پيامبر اكرم‏ (ص) به مدينه همراه با عقد قراردادهايى بين گروههاى گوناگون بود، اين پيمان‏ها را مى توان يكى از بارزترين شواهد به كارگيرى رهيافت وحدت اسلامى در جامعه آن زمان برشمرد كه تاكيدي بر اهميت وحدت امت اسلامي از ديدگاه حضرت محمد (ص) است.

آخوند يزداني تصريح کرد: پيامبر(ص) به همه مسلمانان به چشم برادري مي نگريست، آنچنان ساده و بي پيرايش لباس مي پوشيد، بر روي زمين مي نشست و در حلقه ياران قرار مي گرفت که نمي توان دانست که کدامين از ين افراد رسول اکرم (ص) است. 

وي بيان داشت: پیامبر ما رسول الله اعظم (ص) به شیعه وسنی،سیاه و سفید، عرب و عجم، فقیر وغنی و تمام آحاد بشریت تعلق دارد و همه پیروان مذاهب اسلامی، به سوی یک قبله واحد نماز می گذارند، پس با این همه مشترکات که دراصول مذاهب پنجگانه اسلامی وجود دارد چرا ما باهم متحد نباشیم.

وي افزود:ايمان، عقيده، عمل و کردار حضرت محمد(ص) عامل قوي براي مسلمين بوده و آن حضرت قبل از اينکه چيزي را به کسي بياموزد، با کمال تقوي به آن عمل مي کرد.

امام جمعه اهل سنت باغلق اضافه کرد:ملت هاي اسلامي بايد درسرتاسر جهان بدون پرداختن به مسايل حاشيه اي به قوي‌تر شدن جهان اسلام فکر کنند تا هيچ توطئه‌گري فکر ضربه‌زدن به اسلام و مسلمين را نکند.
گفتني است، درپايان آخوند يزداني، براي نصرت اسلام ومسليمن و برقراري نظام جمهوري اسلامي ايران و نابودي کفر و نفاق دعا نمودند.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdchkqni623nvwd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی