تاریخ انتشار۳۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : 205940
رسانه های ایتالیا:

هدف از فیلم "محمد رسول الله" اتحاد بین اهل سنت و شیعیان است

فیلم محمد رسول‌الله (ص) به کارگردانی مجید مجیدی، در مطبوعات ایتالیا بازتاب گسترده‌ای داشته و از این فیلم به عنوان موفقیتی بزرگ، نام برده شده است.
هدف از فیلم "محمد رسول الله" اتحاد بین اهل سنت و شیعیان است

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، باتوجه به اهمیت فیلم مجید مجیدی درباره شخصیت پیامبر اسلام (ص)، رسانه‌های ایتالیا همزمان با آکران آن در سینماهای ایران، محتوای این فیلم را ستودند و از آن به عنوان فیلم بسیار پرهزینه یاد کردند.

خبرگزاری اسکای نیوز نوشت: فیلم "محمد رسول‌الله (ص)" ساخته مجیدی از بدو اکران، یک موفقیت محسوب می‌شود و هدف مجیدی در این فیلم، شکستن تصویر خشونت‌آمیزی است که در افکار عمومی از اسلام ارائه می‌شود و گروه‌های تروریستی مسلح افراطی مانند داعش خود را به این دین نسبت می‌دهند.
 
این خبرگزاری می افزاید: مجیدی در این فیلم به دنبال اتحاد بین اهل سنت و شیعیان در تمام جهان از عراق تا یمن تا سوریه است و این فیلم با بودجه ای 34 میلیون یورویی که بخشی از آن را دولت تأمین کرد، ساخته شده که پرهزینه ‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران بوده است.
 
نشریه لترا 43 نیز نوشت: فیلم "محمد رسول‌الله (ص)" پرهزینه‌ ترین فیلمی بوده که تاکنون در ایران ساخته شده است و برای ساخت آن 5 سال وقت و 50 میلیون دلار هزینه شده است. این نخستین فیلمی است که زندگی پیامبر اسلام (ص) را بدون اینکه هرگز چهره او نشان داده شود، تعریف کرده است.

سایت خبری آفاری ایتالیانی هم  نوشت: در ایران، فیلم زندگانی حضرت محمد (ص) به کارگردانی مجید مجیدی به نمایش در‌ آمده و با موفقیت همراه شده است.
این کارگردان ایرانی مسلمان، فیلمی ساخته است که در آن به پیروان هیچ دینی اهانت نمی‌شود و توانسته است، تصویر زیبایی را از اسلام به جهانیان ارائه کند.
 
سایت خبرگزاری رسمی ایتالیا "آنسا" نیز نوشت: در ساخت این فیلم بهترین‌ها دست داشته‌اند؛ از مدیر فیلمبرداری گرفته تا عکاس صحنه و طراح لباس، همگی از بین بهترین‌ها انتخاب شده‌اند. مجیدی در مصاحبه خود عنوان کرده است که برای تولید این فیلم با بسیاری از علمای دینی سنی و شیعه ملاقات کرده و نظر آنها را جویا شده و همه نقطه نظرات آنان را درفیلم خود اعمال کرده است.
در این اثر سینمایی توجه به دیگر ادیان از قلم نیافتاده است، از شمعون یهودی گرفته که تولد پیامبر (ص) را از علائم آسمانی خبردار شده است و از کاهن مسیحی سوری که به محض مشاهده پیامبر (ص) در اوایل تولد متوجه می‌شود که این کودک با دیگر کودکان متفاوت بوده و مأموریت بزرگی را در آینده بر عهده خواهد گرفت.
 
https://taghribnews.com/vdchkmniv23nvwd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی