تاریخ انتشار۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : 164441

ادامه اعتراضات مردمی در جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه/يک روز عزای عموم در مالی

مردم کشور های مختلف جهان با برپایی تظاهرات جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.
ادامه اعتراضات مردمی در جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه/يک روز عزای عموم در مالی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، هزاران نفر در پاریس با اعلام حمایت از مردم غزه، توقف حمایت ها از رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.

این تجمع که پیشتر نیز برگزار و به خشونت گراییده بود، تحت تدابیر امنیتی شدید برگزار شد و نیروهای پلیس از ساعاتی پیش از آن به حالت آماده باش در آمدند.

رییس پلیس شهر پاریس که مجوز برگزاری این تجمع را صادر کرده بود، شمار تظاهرات کنندگان را ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد.

نهاد فرانسوی "همبستگی با فلسطین" به عنوان یکی از برگزارکنندگان این تجمع، شمار شرکت کنندگان را ۲۵ هزار نفر برآورد کرد.

از سوی دیگر، تعدادی از خاخام های یهودی ساکن فرانسه نیز با پلاکاردی که روی آن نوشته شد بود "صهیونیسم عامل بدبختی مردم است"در تجمعی در پاریس شرکت کردند.

تظاهرات مشابه دیگری نیز در حمایت از مردم غزه در شهرهای مختلف فرانسه از جمله "لیل" و "لیون" برگزار شد. خبرنگاران حاضر در محل از شنیده شدن شعار های الله اکبر، اسراییل جنایتکار و اولاند همدست اسراییل است در این تجمعات خبر دادند. 

ترکیه
گروهی از مردم استانبول چهارشنبه شب با برگزاری تظاهرات، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم و پرچم های آمریکا و رژیم اسرائیل را به آتش کشیدند. 

تظاهرکنندگان که در مقابل کنسولگری آمریکا در استانبول تجمع کرده بودند با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خواهان اقدام فوری سازمان ملل برای متوقف کردن حملات بی رحمانه این رژیم شدند.

تظاهرکنندگان در حالیکه شعارهای، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و حامیان اسرائیل، در کنار مردم مظلوم فلسطین هستیم، تا ظلم هست، مقاومت نیز خواهد بود سر می دادند، پرچم های رژیم صهیونیستی و آمریکا را به آتش کشیدند.

گروهی از معترضان نیز بر دیوارهای محوطه کنسولگری آمریکا نوشتند، "اینجا لانه قاتلان است" .

پلیس استانبول تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف کنسولگری اتخاذ کرده بود ولی با تظاهرکنندگان برخوردی نداشت.

معترضان در حالیکه علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا شعار می دادند متفرق شدند. 

آلمان
صدها نفر که بیشتر آنها زن و کودک بودند در برلین پایتخت آلمان علیه جنایات اسرائیل در نوار غزه تظاهرات کردند. 

یک زن تظاهرکننده گفت ما از برادران و خواهران خود در نوار غزه حمایت می کنیم. متاسفانه جامعه جهانی جنایات اسرائیل را در غزه می بیند اما کاری نمی کند. اما مردم دیگر نمی توانند چشم خود را به کشتار مردم غزه و بی عدالتی ببندند. اسرائیل همه جای غزه از جمله کودکستانها، خانه های مردم غیرنظامی و بیمارستانها را بمباران می کند. این جنگی نابرابر و بی ثمر است. 

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز همانند دیگر رهبران غربی از محکومیت جنایات اسرائیل خودداری می کند و معتقد است اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند. 

یکی از دختر نوجوان شرکت کننده در تظاهرات برلین گفت دفاع از خود نباید به معنای کشتار غیرنظامیان بی گناه باشد. ما به همین علت اینجا جمع شده ایم تا این کشتارها را محکوم کنیم. 

يک روز عزای عموم در مالی 
دولت مالی روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد برای ادای احترام به قربانیان غزه، روز جمعه را اعزای عمومی اعلام می کند. 

دولت مالی در این بیانیه که از تلویزیون دولتی این کشور قرائت شد، خاطر نشان کرد شورای وزیران مالی در نشست هفتگی خود به ریاست ابراهیم بوبکر کیتا، رئیس جمهور مالی، روز ۲۵ ژوئیه ۲۰۱۴ را روز عزای عمومی برای ادای احترام به قربانیان رویدادهای نوار غزه به منظور اعلام همبستگی با مردم فلسطین اعلام کرد. 

این تصمیم توسط کابینه موسی مارا، نخست وزیر مالی اتخاذ شد. 

به گفته دستگاه های امدادی فلسطینی بیش از ۶۰ نفر از جمله کودکان در گلوله باران روز چهارشنبه غزه جان باختند.
https://taghribnews.com/vdchkknzz23n-kd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی