تاریخ انتشار۲۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : 294249

بازگشایی 3 روزه گذرگاه رفح از هر دو طرف/دعوت مصر از گروه های فلسطینی در دمشق برای شرکت در گفتگوهای آشتی ملی

گذرگاه زمینی رفح قرار است، امروز شنبه پس از مدت ها از هر دو طرف به روی مسافران فلسطینی بازگشایی شود.
بازگشایی 3 روزه گذرگاه رفح از هر دو طرف/دعوت مصر از گروه های فلسطینی در دمشق برای شرکت در گفتگوهای آشتی ملی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سفارت فلسطین در قاهره روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که دولت مصر در نظر دارد، گذرگاه زمینی رفح را از روز شنبه تا دوشنبه برای تردد مسافران فلسطینی بازگشایی کند.

همچنین وزارت کشور فلسطین در نوار غزه روز گذشته اسامی مسافرانی که قرار است امروز شنبه از طریق گذرگاه رفح تردد کنند، را اعلام کرد.

از ساعات اولیه بامداد امروز شنبه صدها مسافر فلسطینی در خان یونس حاضر شده و خود را برای سفر از طریق گذرگاه رفح آماده می کنند.

خبر دیگر اینکه، سازمان اطلاعات مصر از گروه های فلسطینی در دمشق برای شرکت در گفتگوهای آشتی ملی در قاهره در 21 ماه جاری دعوت کرد.

"ابو عبدو مخللاتی" عضو هیأت جبهه خلق برای آزادی فلسطین ـ فرماندهی کل ـ تأکید کرد که سازمان اطلاعات مصر در تماس با این جبهه، خواستار حضور هیأتی 4 نفره در گفتگوهای آشتی ملی در قاهره شده است؛ ریاست این هیأت را دکتر طلال ناجی معاون دبیر کل جبهه خلق بر عهده دارد و ابو عبدو مخللاتی، خالد جبریل و انور رجا نیز او را همراهی می کنند.
 
مخللاتی خاطر نشان کرد که جبهه خلق و صاعقه که مقرشان در دمشق قرار دارد، دعوتنامه ای برای شرکت در گفتگوهای آشتی ملی قاهره دریافت کرده و هر دو برای شرکت در این گفتگوها اعلام آمادگی کرده اند.
 
وی افزود که هیأت جبهه خلق نخست توافق آشتی ملی بین فتح و حماس و راه های وحدت بخشی به فلسطینیان بر اساس برنامه ای مشترک را مورد بحث و گفتگو قرار خواهد داد.
 
همچنین مسؤول جبهه خلق در خارج در گفتگو با رأی الیوم تصریح کرد که این جبهه دعوتنامه ای برای شرکت در گفتگوهای آشتی ملی دریافت کرده و بر این اساس با هیأتی راهی قاهره خواهد شد.
 
ماهر طاهر اظهار داشت که "ابو احمد فواد" معاون دبیرکل جبهه خلق و کاید غول و رباح مهنا از غزه نیز او را در سفر به قاهره همراهی خواهند کرد.
 
طاهر افزود: نشستی بین گروه های فلسطینی در دمشق برگزار شد تا در نهایت تمامی گروه ها با رویکرد و موضعی مشترک در قاهره حاضر شوند.
 
وی تأکید کرد که جبهه خلق ـ فرماندهی کل ـ و جبهه خلق، صاعقه و دمکراتیک بر سر 5 مسأله به توافق رسیدند که روز 19 ماه جاری قبل از سفر گروه های فلسطینی به قاهره اعلام خواهد شد.
 
 
 
 
https://taghribnews.com/vdchkkniw23nwid.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی