تاریخ انتشار۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : 192945
دکتر ظریف در دیدار با ایاد مدنی:

تروریسم و افراط گرایی تهدید مشترک جهان/ سازمان همکاری اسلامی باید به فاجعه یمن خاتمه دهد

وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در چهل و دومین نشست وزیران امور خارجه سازمان همکاری های اسلامی به کویت سفر کرده است، با مقامات کویتی و همتایان خود از کشورهای مختلف دیدار و گفتگو کرد.
تروریسم و افراط گرایی تهدید مشترک جهان/ سازمان همکاری اسلامی باید به فاجعه یمن خاتمه دهد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، محمد جواد ظریف در دیدار با "ایاد مدنی" دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران درهمکاری با سازمان هماری اسلامی جدی است و معتقدیم سازمان همکاریهای اسلامی باید درخصوص تحولات و رویدادهای جهان اسلام حساس باشد.

وی افزود: تروریسم و افراط گرایی تهدید مشترک علیه دنیاست و باید شاهد اقدامات جدی تری برای مقابله با عوامل بی ثباتی و ناامنی در منطقه باشیم.

وی با اشاره به اوضاع یمن گفت: سازمان همکاری اسلامی باید با جدیت به این مسئله مهم در جهان اسلام بپردازد و گروه های یمنی را دور یک میز گرد آورد تا به این فاجعه خاتمه دهد.

دبیرکل این سازمان نیز با تشریح برنامه چهل و دومین اجلاس وزرای خارجه کشورهای اسلامی که قرار است امروز و فردا درکویت برگزار شود، از مشارکت ایران در تدوین برنامه های این سازمان به ویژه برنامه ده ساله آینده قدردانی کرد.

وزیرامورخارجه ترکیه نیز با حضور درمحل اقامت دکتر ظریف با وی دیدارکرد. اغلو در این دیدار تصریح کرد: ما آمادگی خود را برای تبادل نظر درباره تحولات منطقه ای با ایران اعلام کرده و تنها راه حل بحران یمن را گفتگو می دانیم.

وی امدادرسانی فوری به آسیب دیدگان جنگ یمن را بسیار ضروری دانست و بر تبادل نظر میان مقامات کشورهای اسلامی در این زمینه تأکید کرد.

دکتر ظریف نیز با ابراز نگرانی جمهوری اسلامی ایران از تحولات جاری منطقه گفت: اگر کشورهای منطقه با این پدیده ضد انسانی مقابله جدی و اساسی نکنند به طور قطع ناامنی و بی ثباتی در منطقه افزایش می یابد.

طرفین آخرین تحولات منطقه، به ویژه اوضاع فاجعه آمیز یمن را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند و استقرار و ایفای نقش سازمان ملل در یمن را برای انجام کمک رسانی انسان دوستانه به آسیب دیدگان این کشور، ضروری و فوری دانستند.

مبارزه جدی و مستمر با تروریسم و خشونت طلبی، افزایش رایزنی های سیاسی میان مقامات دو کشور از دیگر مباحثی بود که در این دیدار بر آن تأکید شد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین بر گفتگوی یمنی ـ یمنی برای حل بحران این کشور تأکید کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در دیدار با همتای کویتی خود نیز با بررسی تحولات منطقه ای و ضرورت مقابله با گروه های تروریستی بر توسعه همکاری های دوجانبه در همه زمینه ها تاکیدکرد.

محمد جواد ظریف در دیدار با شیخ "صباح الخالد" وزیرامورخارجه کویت با اشاره به همکاری های خوب اقتصادی دو جانبه افزود: ایران آمادگی دارد این همکاری ها درحوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی و غیره گسترش یابد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه، بر ضرورت انجام گفت وگوهای سوری- سوری و یمنی- یمنی و دستیابی به راه حل های فراگیر با مشارکت طرف های ذیربط و بدون پیش شرط تاکید و بهره گیری از تجربه و واقعیت های میدانی در چند سال اخیر را ضروری دانست.

در ادامه این دیدار وزیر امور خارجه کویت در خصوص موضوع هسته ای ایران ابراز امیدواری کرد که ایران بتواند با گروه 1+5 به توافق جامع دست پیدا کند.

وی گفت: این توافق برای ثبات امنیت و پیشبرد همکاری ها در منطقه مهم است.

شیخ صباح الخالد در ادامه با اشاره به تحولات عراق، بر ضرورت حمایت از دولت "حیدر العبادی" نخست وزیر این کشور تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف بر تقویت مشاوره های سیاسی و ارتقای همکاری های دوجانبه ای و منطقه ای و فعال تر شدن کمیسیون عالی مشترک تاکید کردند و خواستار تعیین زمانی مناسب برای برگزاری نشست این کمیسیون شدند.

دو طرف ضمن بررسی تحولات منطقه از جمله مسایل سوریه، یمن و عراق بر ضرورت مقابله با گروه های تروریستی به ویژه داعش تاکید کردند.
 
 
https://taghribnews.com/vdchkinzm23nwwd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی