تاریخ انتشار۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب : 172848
امام‌جمعه اهل‌سنت بندرچارک:

شهادت امام‌حسین نام اسلام را تعالی بخشید/بصیرت مهمترین درس واقعه کربلاست

امام‌جمعه اهل‌سنت بندرچارک با بیان اینکه بصیرت مهمترین درس واقعه کربلاست گفت: شهادت امام‌حسین نام اسلام را تعالی بخشید.
شهادت امام‌حسین نام اسلام را تعالی بخشید/بصیرت مهمترین درس واقعه کربلاست
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان، شیخ مسعود راهبر امام‌جمعه اهل‌سنت بندرچارک در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به اینکه ابعاد حادثه کربلا بیش از یک نگرش صرفا احساساتی است اظهار کرد: اگر به واقعه کربلا عمیق و عالمانه بنگریم اسراری بزرگ و آموزنده در پشت‌پرده آن خواهیم یافت.

وی با بیان اینکه ماجرای شهادت امام‌حسین(رضی‌الله) مجموعه‌ای از حقایق و واقعیات باشکوه در تاریخ اسلام و حتی در طول تاریخ بشر در کنار صحنه‌های غمناک و خونین خود بود تصریح کرد: امام‌حسین(رضی‌الله) در آن صحرای گرم با تحمل کردن سختی‌ها برای نسل‌های بعد از خود پیام عزت، آزادگی و مردانگی را به جای گذاشت.

امام‌جمعه اهل‌سنت بندرچارک با بیان اینکه امام‌حسین(رضی‌الله) با شهادتش، خود و یارانش را مورد اکرام و اعزاز خداوندی قرار داد گفت: افتخار شهادت در راه خدا، مدالی است که از جانب خداوند بر گردن ایشان آویخته شده است.

وی با بیان اینکه حسین‌بن‌علی(رضی‌الله) در روز عاشورا توسط گروه‌ ظالم، طغیان‌گر، سفاک و بی‌وجدان همانند حضرت حمزه، جعفر و پدرش علی(رضی‌الله اجمعین) به شهادت رسید اظهار کرد: شهادت امام‌حسین(رضی‌الله) موجب بلندمرتبه شدن نام اسلام شد.

شیخ راهبر با بیان اینکه در حدیثی پیامبراسلام(ص) حسنین(رضی‌الله) را سردار و سرور جوانان اهل‌ بهشت معرفی فرموده است گفت: خداوند قاتلین سیدنا حسین(رضی‌الله) و اسیرکنندگان اهل‌بیتش را در دنیا به خاک مذلت و در آخرت به آتش سوزان کشانید.

وی با اشاره به مجازات سنگین قاتلین سبط رسول‌الله(ص) خاطرنشان کرد: یزید، عبیدالله‌بن‌زیاد، عمربن‌سعد، شمربن‌ذی‌الجوشن و دیگر سیاه‌رویان و قاتلین امام‌حسین(رضی‌الله) پس از واقعه عاشورا هرگز روی خوش و آرامش را ندیدند.

امام‌جمعه اهل‌سنت بندرچارک با بیان اینکه مهمترین درس واقعه کربلا درس آزادگی، مردانگی، بصیرت، عزت، ایمان و دینداری است گفت: امیدواریم که بتوانیم از رهروان سبط رسول‌اکرم(ص) باشیم.
https://taghribnews.com/vdchkinz623nq6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی