تاریخ انتشار۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۸:۳۸
کد مطلب : 232841
امام جمعه موقت سنندج:

انفاق و یاری نیازمندان سلامت جامعه اسلامی را تضمین می کند/ حفظ وحدت و توجه به آموزه های دینی در رأس امور مسلمانان باشد

امام جمعه موقت سنندج گفت: باید بیش از پیش شاهد توجه به مشکلات مستمندان و نیازمندان در جامعه باشیم و توجه به فریضه انفاق و نوع دوستی به عنوان شاخصی فرهنگی و دینی همواره مدنظر باشد.
انفاق و یاری نیازمندان سلامت جامعه اسلامی را تضمین می کند/ حفظ وحدت و توجه به آموزه های دینی در رأس امور مسلمانان باشد
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، ماموستا سیداحسن حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: فرهنگ و سنن مردم ما آمیخته به کمک به نیازمندان و مستمندان است و باید این شاخص مثبت فرهنگی همواره حفظ و تقویت شود.

وی افزود: تقوا، انفاق و حفاظت از باورهای اعتقادی و معنویات از جمله شاخص هایی است که باید هر فرد مسلمان در زندگی خود مدنظر داشته باشد.

امام جمعه موقت سنندج خاطرنشان کرد: خداوند متعال در آیات متعدد قرآن کریم بیش از 73 بار به مبحث انفاق و یاری مستمندان اشاره کرده است و مسلمانان را برای اجرای این امر دعوت کرده است.

ماموستا حسینی افزود: بر هر فرد مسلمانی که دارای تمکن مالی است واجب است که بخشی از سرمایه خود را برای کمک به نیازمندان و مستمندان اختصاص دهد.
 وی اظهار داشت: با گسترش فرهنگ کمک به نیازمندان و تقویت این سنت حسنه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی که ناشی از فقر معیشتی است برطرف خواهد شد.
ماموستا حسینی در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه این هفته به نزدیک شدن ایام مبارک ماه رمضان اشاره کرد و افزود: باید با سلامت فکر و جسم به پشواز این ماه مبارک برویم و آداب و شرایع این ماه مبارک را در جامعه برقرار نماییم و در این مسیر نیز حفظ  وحدت امت اسلامی را مدنظر داشته باشیم.
وی افزود: ماه رمضان سرشار از رحمت، معرفت و برکت برای مسلمانان است و این ماه عزیز را باید گرامی بداریم.

امام جمعه موقت سنندج همچنین به بلای خانمان سوز اعتیاد و آسیب های ناشی از این معضل اجتماعی اشاره کرد و گفت: فرد معتاد یک فرد بیمار است و باید از سرایت بیماری وی به دیگر اعضای جامعه جلوگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: احساس مسئولیت همگانی مهمترین شرط برای مقابله با با مصرف مواد مخدر و دخانیات در جامعه است و انتظار می رود مردم و مسئولان در این مسیر همتی مضاعف داشته باشند.
 
https://taghribnews.com/vdchkiniz23nx6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی