تاریخ انتشار۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : 268248
موگرینی:

اتحادیه اروپا از حل سیاسی بحران سوریه حمایت می‌کند

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه از هر راه حل سیاسی در سوریه بر اساس توافقنامه ژنو حمایت می‌کند.
اتحادیه اروپا  از حل سیاسی بحران سوریه حمایت می‌کند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "فدریکا موگرینی" مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خواستار مشارکت مؤثرتر این اتحادیه برای حل بحران سوریه شد و تأکید کرد راه حل مسالمت‌آمیز اساس حل بحران سوریه است.

وی پیش از نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو این اتحادیه در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به اینکه آیا اقدامات اتحادیه اروپا و جامعه بین‌المللی در خصوص سوریه تاکنون ثمربخش و قابل قبول بوده است یا خیر؟ گفت:این مسئله طبیعتا به تلاش‌ها برای توقف خشونت‌ها در سوریه مرتبط است و در حال حاضر برخی از کشورهای همسایه سوریه با شرایط بسیار دشواری روبرو هستند و معتقدم اتحادیه اروپا باید بر این مسئله متمرکز شود و برای تأثیر مثبت بر آن مشارکت کند تا مسیر مذاکراتی و روندی مسالمت آمیز باز شود؛ چرا که معتقدم راه حل مسالمت‌آمیز اساس حل بحران سوریه است و طبعا اتحادیه اروپا از هر راه حل سیاسی بر اساس توافقنامه ژنو حمایت می‌کند و ما در اتحادیه اروپا برای حرکت در این مسیر تلاش خواهیم کرد.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود:بنابراین می‌گوییم تلاش برای کاهش خشونت شاید مسئله بسیار مثبتی در جهت تلاش برای محافظت از غیرنظامیان و شهروندان باشد.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdchk6ni623n-id.tft2.html
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی