تاریخ انتشار۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : 261227

برگزاری کنفرانس مردمی فلسطینیانِ خارج و تبدیل آن به یک نهاد قانونی

اولین کنفرانس مردمی فلسطینیان خارج، روز شنبه با حضور هزاران فعال فلسطینی و غیر فلسطینی از 50 کشور مختلف دنیا در استانبول آغاز به کار کرد.
برگزاری کنفرانس مردمی فلسطینیانِ خارج و تبدیل آن به یک نهاد قانونی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "مهندس هشام ابو محفوظ" رئیس هیأت موسس این کنفرانس بر حقوق و اصول ملی فلسطینیان در هر جایی که باشند، تأکید کرد.
 
ابو محفوظ، فعال سازی نقش و جایگاه مؤسسات و نهادهای ملی مختلف و تلاش برای بازسازی این نهادها بر اساس اصول دمکراتیک و با مشارکت تمامی فلسطینیان را امری مهم و ضروری خواند.
 
وی تصریح کرد: مقاومت در رأس تمامی اولویت های ملت فلسطین برای آزاد سازی سرزمین خود و بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر و دیار خود قرار دارد.
 
رئیس کنفرانس مردمی فلسطینیان خارج نیز، خاطر نشان کرد: تشکیلات خودگردان مشروعیت خود را از دستگاه نظامی رژیم صهیونیستی کسب کرده، اما سازمان آزادی بخش مشروعیت خود را از ملت فلسطین گرفته است و اکنون زمان آن فرا رسیده تا این ملت نیز در سازمان آزادی بخش سهمی داشته باشند و در آن مشارکت داشته باشند؛ انیس قاسم تأکید کرد که ما خواهان بازپس گیری حق سلب شده خود در سازمان آزادی بخش هستیم.

" زیاد عالول" سخنگوی کنفرانس آوارگان فلسطینی مقیم خارج هم در استانبول تأکید کرد که بر اساس توافقات صورت گرفته، این کنفرانس به یک نهاد قانونی تبدیل خواهد شد و تشکل های سازمانی مربوط به آن نیز انتخاب خواهند شد.

وی افزود: نهادهای مختلف این کنفرانس سعی در یکپارچه سازی مؤسساتی مانند جنبش های تحریم موجود در سراسر دنیا دارد که در راستای آرمان فلسطین فعالیت می کنند.

عالول با اشاره به اینکه کنفرانس فلسطینیان خارج سرآغاز دوران جدیدی برای آوارگان فلسطینی در خارج خواهد بود و آنها برای اولین بار از زمان امضای توافقنامه اسلو احساس می کنند که در تصمیم گیری های ملی مشارکت و نقش دارند، تأکید کرد که این کنفرانس نقش سیاسی مهمی در راستای مسأله آوارگان در آینده ایفا خواهد کرد.

سخنگوی کنفرانس فلسطینیان مقیم خارج تصریح کرد که این گروه از فلسطینیان هیچ نماینده ای در سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" ندارند و از همین رو، کنفرانس مذکور تریبون مهمی برای آنها خواهد بود.

وی خاطر نشان ساخت که اعتبار قانونی شورای ملی فلسطین تمام شده است و این نهاد فاقد مشروعیت است و کنفرانس فلسطینیان مقیم خارج از تمامی نهادهای بین المللی خواهد خواست که زمینه حضور و مشارکت مؤسسات مردمی و مدنی در ساف را فراهم آورند.
https://taghribnews.com/vdchizniq23n-id.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی