تاریخ انتشار۱۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : 253127

بازگشت حدود 1500 تروریست به اروپا

بر اساس گزارش اتحادیۀ اروپا حدود یک‌سوم از 5 هزار تروریستی که از اروپا برای پیوستن به گروه داعش عازم عراق و سوریه شده بودند، به کشورهای مبدأ خود بازگشته‎اند.
بازگشت حدود 1500 تروریست به اروپا
خبرگزاری فرانسه با انتشار بخش‌هایی از گزارش اتحادیه اروپا اعلام کرد: حدود 2 هزار و 500 تروریست تابع کشورهای اروپایی، کماکان در میدان نبرد در عراق و سوریه حضور دارند.

در گزارش اتحادیۀ اروپا آمده است: بین 15 تا 20 درصد از تروریست‎های اروپایی در میدان نبرد کشته‎شده‎اند، حدود 30 تا 35 درصد از آن‎ها به کشورهای خود بازگشته‎اند و 50 درصد از آن‌ها نیز که بین 2 هزار تا 2 هزار و  500 نفر برآورد می‎شوند، کماکان در عراق و سوریه می‌جنگند.

بر اساس این گزارش که قرار است "ژیل دو کرشوو"هماهنگ‎کنندۀ عملیات مبارزه با تروریسم اتحادیۀ اروپا روز جمعه (19 آذر) آن را در حضور وزرای این اتحادیه قرائت کند، احتمالاً تا حدود یک هزار و 750 تروریست به کشورهای مبدأ خود در اروپا بازگشته‎اند.

در این گزارش آمده است:دو نوع تروریست ستیزه‌جوی خارجی در حال بازگشت به اروپا هستند، یک گروه مجبور به بازگشت می‌شوند و گروهی دیگر برای اجرای "مأموریت‎های خاص" تروریستی به اروپا بر خواهند گشت.

در گزارش هشدار داده‌ شده است که حتی برخی از زنان و کودکان اروپایی که در مناطق تحت تسلط گروه داعش در خاورمیانه متولد شده و یا رشد کرده‎اند، ممکن است افراط‌ گرا شده‌ باشند و می‎‌توانند تهدیدی برای امنیت اروپا به‌حساب آیند.

کارشناسان اروپایی بدون ارائۀ آمار و ارقام ذکر کرده‌اند که برخی از تروریست‎های بازگشته به اروپا در زندان به سر می‌‎برند، برخی دیگر تحت نظارت قرار دارند و عده‎ای دیگر شناسایی نشده‎اند.

این گزارش می‌افزاید: تروریست‎هایی که به اروپا بازگشته‏‎اند، طی سال‎های گذشته حملات تروریستی نافرجام و یا موفقیت‌آمیزی همچون حملات به پاریس، پایتخت فرانسه، در آبان سال گذشته و حملات به بروکسل، پایتخت بلژیک، در فروردین سال جاری اجرا کرده‎اند؛ گروه تروریستی داعش مسئولیت تمامی این حملات را که تلفات جانی بسیاری بر جای گذاشت، بر عهده گرفت؛ در این گزارش در مورد بازگشت تروریست‎‌های اروپایی حاضر در کشور لیبی در قارۀ آفریقا نیز هشدار داده‌شده است.

تروریست‎هایی که به اروپا بازگشته‎اند، ارتباط خود را با گروه داعش از طریق رسانه‎های اجتماعی همچون توئیتر و تلگرام حفظ کرده‌اند.

دولت بلژیک ماه گذشته ابراز نگرانی کرد که هم‌زمان با دستاوردهای ارتش کشورهای عراق و سوریه علیه تروریست‎ های داعش، موجی از بازگشت تروریست‎هایی با تابعیت کشورهای اروپایی آغاز خواهد شد.

بلژیک، که اغلب مؤسسات اتحادیۀ اروپا و مقرهای ناتو در آن قرار دارد، به‌عنوان منبع اولیۀ جذب نیرو برای داعش در اروپا شناخته‌شده است.

سازمان پلیس اتحادیۀ اروپا (یوروپل) نیز در تاریخ 12 آذر گزارشی با عنوان تغییر در شیوۀ حملات گروه تروریستی داعش منتشر و در آن اعلام کرد که داعش احتمالاً در آیندۀ نزدیک کشورهای اروپایی را که عضو ائتلاف موسوم به ضد داعش تحت رهبری آمریکا هستند، هدف حملات تروریستی خود قرار خواهد داد.

 
https://taghribnews.com/vdchixniq23nmzd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی