تاریخ انتشار۱۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : 243524
وزیر صنایع لبنان:

امام موسی صدر اسلام واقعی را به امت بازگرداند

وزیر صنایع لبنان گفت: بسیاری تلاش کردند بین مسلمانان، علما و سایر مردم تفرقه بیفکنند، اما با رهبری امام موسی صدر، اسلام واقعی به امت بازگشت.
امام موسی صدر اسلام واقعی را به امت بازگرداند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "حسین حاج حسن" وزیر صنایع لبنان و عضو حزب الله، در مراسم بزرگداشت امام موسی صدر که به مناسبت سی و هشتمین سالگرد ربایش وی برگزار شد، با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت ایشان گفت: تنها چیزی که سختی و تلخی غیبت امام موسی صدر را تخفیف می‌دهد، کلام و مواضع جاودان ایشان است.
 
وی افزود: امام موسی صدر برای من و اکثر لبنانی‌ها چه مسلمان و چه مسیحی، امام گفت‌وگو، همزیستی، اعتدال و ارتباط است. عکس‌های ایشان با رهبران مسیحی و با علمای اهل تسنن، موضع ایشان در برابر لبنانی‌ها و کلام و سخنرانی‌های ایشان همه و همه دعوت به گفت‌وگو، زندگی مشترک و همزیستی مشترک است و ما در این زمان که تروریسم همه جا را در بر گرفته است به آن نیاز داریم.
 
وزیر صنایع لبنان بُعد دوم شخصیت امام را موضع و ایستادن ایشان در کنار محرومان و مظلومان خواند و افزود: موضوع محرومان و قضیه محرومان مسئله‌ای بود که امام همواره بر دوش کشید و همچنان هم قائم و برقرار است.
 
حاج حسن ادامه داد: بُعد سوم امام موسی صدر شخصیت فرامرزی ایشان است. وی ایرانی بود در لبنان و لبنانی بود در ایران. ایشان روحانی بود که عمامه پیغمبر بر سر داشت، ولی در بسیاری از کلیساها سخنرانی کرد و این همان چیزی است که امروزه به آن بسیار نیاز داریم. ما همراه با امام موسی صدر به دوران جدیدی رسیدیم همانگونه که همراه با امام خمینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی، به دوران جدید و عصر جدیدی رسیدیم .
 
این عضو حزب الله یادآور شد: بُعدی که بسیار برای ما مهم است، مسئله مقاومت است. امام موسی صدر فرمودند که اسرائیل شر مطلق است. بُعد مقاومت تنها یک بُعد عاطفی، اعتقادی و سیاسی نیست. این بُعد، مصلحت هریک از فرزندان جامعه است؛ چه مسلمان، چه مسیحی و چه لبنانی. این منطقه هر چه شر و ناراحتی و آزار می‌بیند، دستان اسرائیل در آن واضح و روشن است. مانند شری که از القاعده و داعش و جبهه النصرة می‌بینیم.
 
این وزیر لبنانی خاطرنشان کرد: امام موسی صدر قبل از آنکه ربوده شود گفت در زمانه‌ای زندگی خواهیم کرد که پر از گرگ است. ایشان این توطئه را می‌دید؛ حال ما به ایشان می‌گوییم که گرگها نمی‌توانند به ما آسیبی برسانند و جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی بسیار توانمند شده است. خداوند انشالله تو را به ما باز گرداند و ما در برابر شیطان بزرگ و هر شری مقاومت می‌کنیم.
 
«تریبون آزادی»، نام برنامه‌ای است که به مناسبت سی و هشتمین سالگرد ربایش امام صدر به صورت خودجوش از سوی نخبگان علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور در موسسه امام موسی صدر برگزارشد.
 
https://taghribnews.com/vdchixnik23nkmd.tft2.html
مرجع : تسنیم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی