تاریخ انتشار۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۳
کد مطلب : 189822
حیدر العبادی:

بیرون راندن داعش از عراق نزدیک شده است/ نیروهای داوطلب مردمی با تصمیم هیات وزیران تشکیل شده است

نخست وزیر عراق با بیان اینکه بیرون راندن داعش از عراق نزدیک است، اظهار داشت: تحقق این هدف مستلزم وحدت و یکپارچگی و تقویت همکاری بین همه است.
بیرون راندن داعش از عراق نزدیک شده است/ نیروهای داوطلب مردمی با تصمیم هیات وزیران تشکیل شده است
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق روز شنبه طی سخنانی در مراسم یادبود سید محمد باقر حکیم در بغداد، از برخی طرف ها که سعی دارند به نیروهای داوطلب مردمی ضربه بزنند و پیروزی های آن ها را علیه گروههای تروریستی داعش کم اهمیت جلوه دهند، انتقاد و تاکید کرد: نیروهای داوطلب مردمی یک نهاد رسمی و قانونی است که در چارچوب دولت فعالیت می کنند.
 
وی افزود: نیروهای داوطلب مردمی با تصمیم هیات وزیران تشکیل شده و در بودجه سال 2015 تامین مالی نیروهای داوطلب مردمی در نظر گرفته شده است. از این رو از نظر قانونی درست است و پوشش قانونی دارد. اما اینکه برخی از شبه نظامیان سخن می گویند، ما در عراق شبه نظامی نداریم و اکنون همه اقشار ملت عراق در چارچوب نیروهای داوطلب مردمی مبارزه می کنند و در نیروهای داوطلب مردمی حضور دارند.
 
العبادی گفت: بیرون راندن داعش از عراق نزدیک شده است همانطور که در صلاح الدین و تکریت فروپاشیدند که بسیاری انتظار آن را نداشتند، در سایر مناطق نیز فرو خواهند پاشید. می توانم آن را به وضوح با توجه به کم بودن تعداد آن ها و حمایت اندک از آن ها، ببینم. اما به شرط اینکه با اختلافات مان و ریختن بنزین روی آتش، به آن ها کمک نکنیم.
 
نخست وزیر عراق در ادامه خاطر نشان کرد: تحقق این هدف مستلزم وحدت و یکپارچگی و تقویت همکاری بین همه است.
 
https://taghribnews.com/vdchiwnzi23n66d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی