تاریخ انتشار۲۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : 177023
خطیب نماز جمعه کربلا:

اربعین مخصوص شیعیان نیست و از مذاهب دیگر نیز در زیارت اربعین حضور می یابند

خطیب نماز جمعه کربلا تأکید کرد: اربعین حسینی تنها مخصوص شیعیان نیست و از ادیان و مذاهب دیگر نیز در زیارت اربعین حضور می یابند.
اربعین مخصوص شیعیان نیست و از مذاهب دیگر نیز در زیارت اربعین حضور می یابند
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، "سید احمدالصافی"خطیب نماز جمعه کربلا در خطبه های نماز جمعه کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد، از دولت عراق خواست در اجرای سیاست‌های مالی، دقت و انضباط کافی را در دستور کار قرار بدهد.

وی تصویب هر چه سریعتر بودجه عراق را ضروری دانست و گفت که تصویب بودجه یکی از عوامل اصلی در فعال شدن نهادها و ارگان‌های کشور است.

خطیب نماز جمعه کربلا، با هشدار درباره تأخیر در تصویب بودجه سالانه کشور، آن را بابی برای ایجاد مشکلات دیگر دانست و از دولت خواست تا سیاست مالی دقیقی برای کشور ترسیم کند و در خصوص منابع درآمد مالی خود "بازرسی دقیق" به عمل آورد تا بتواند با بحران کنونی عراق (در مبارزه با تروریسم) مقابله کند.

نماینده آیت الله سیستانی در کربلا از سیاسیون خواست تا هزینه های غیر ضروری را تا جایی که می توانند کاهش دهند و تنها به اموری که با زندگی مردم سروکار دارد محدود نمایند.

وی در ادامه با قدردانی از کلیه ی کسانی که در موفقیت زیارت اربعین نقش داشند ابراز داشت: آمارهای رسمی حاکی از حضور ۱۶ الی بیست میلیون زائردر مراسم اربعین بود، آیا عقل سلیم حکم نمی کند که این سیل خروشان جمعیت بدون برنامه ریزی رها نگردند و مشکلات ریشه ای در این زمینه همچنان حل نشده باقی بماند؟ ما بیش از ۱۰ سال است که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنیم در صورتی که اگر یک چهارم چنین جمعیتی در کشور دیگری حضور می یافت آمادگی به مرتب بیشتری جهت استقبال از آنان وجود داشت. اما ما با روندی ناهنماهنگ موجب رنج و سختی زوار می شویم و آمادگی اندکی برای پذیرش آنان داریم.

خطیب نمازجمعه کربلا گفت: این رخداد تنها مخصوص شیعیان نیست و از ادیان و مذاهب دیگر نیز در زیارت اربعین حضور می یابند. ای مسئولان بدانید که در این زمینه بار سنگینی بر عهده شماست و ادامه ی چنین وضعیتی دیگر ممکن نیست.

نماینده آیت الله سیستانی در ادامه گفت: عتبات عالیات از مشکلی اساسی برای خدمت به زوار رنج می برد و آن عدم حمایت مالی در مواردی است که به شدت بدان نیاز دارد. در سال ۲۰۱۲ میلادی دولت، مجلس و نخست وزیری در نشستی با حضور بیست نفر، تشکیل کمیته ی برگزاری مناسبت اربعین را تصویب نمودند، کمیته ای که از آغاز ورود زوار تا لحظه ی خرج آنان، خدمات مناسبی را ارائه دهد اما اختیارات این کمیته در مجلس به مشکل برخورد و هنوز هم به صورت رسمی مشکل برطرف نشده است. چرا پارلمان تشکیل این کمیته را تصویب نمی کند؟ آیا تصویب چنین کمیته ای کار پیچیده و دشواری است؟

صافی افزود: برخی نسبت به آمار و ارقام زوار تردید دارند، اما ماهواره هایی که رصد تعداد زائران را بر عهده داشتند تایید می کنند که نزدیک به ۲۰ میلیون زائر در روز اربعین، حرم مطهر امام حسین(ع) را زیارت کردند. مردم نسبت به این زیارت احساس خاصی دارند و پس از سالهای سال که در زمان حکومت صدام ملعون از زیارت منع می شدند اکنون باید بی رنج و دغدغه این زیارت را به جای آورند.
https://taghribnews.com/vdchiqnzx23nqvd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی