تاریخ انتشار۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : 234524

درخواست مقتدی صدر برای توقف اعتراضات در ماه رمضان

مقتدی صدر توقف اعتراضات ضد دولتی در ماه مبارک رمضان را خواستار شد اما هشدار داد که تظاهرات میلیونی پس از پایان رمضان برگزار خواهد شد.
درخواست مقتدی صدر برای توقف اعتراضات در ماه رمضان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، رهبر جریان صدر در بیانیه‌ای ضمن توصیه به متوقف کردن اعتراض ها، از طرفدارانش خواست برای برگزاری اعتراض میلیونی مسالمت‌ آمیز عمومی پس از ماه رمضان آماده شوند؛ وی هشدارداد در صورت رویارویی نیروهای عراقی با تظاهرات‌کنندگان جلوی طرفدارانش را نخواهد گرفت.

هواداران مقتدی صدر با برگزاری تظاهرات‌های هفتگی در بغداد، پایتخت عراق در روزهای جمعه، خواهان اجرای اصلاحات و پایان فساد در این کشور هستند.

معترضان به رهبری طرفداران مقتدی صدر در دو ماه گذشته دو بار به منطقه سبز بغداد وارد شده و به ساختمان پارلمان و دفتر نخست وزیر عراق حمله کرده‌اند.

این حمله، آخرین بار 20 می (31 اردیبهشت) روی داد و درپی وقوع درگیری خیابانی بین سرایا السلام، شاخه نظامی مقتدی صدر و سایر گروه‌های مسلّح وفادار به جناح‌های رقیب در دولت عراق، بغداد با تنش‌هایی روبرو شد.

چندین معترض نیز در درگیری با نیروهای امنیتی عراق که از منطقه سبز دفاع می‌کردند کشته شدند؛ منطقه سبز، محل استقرار نهادهای دولتی عراق است.
https://taghribnews.com/vdchiknik23nxmd.tft2.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی