تاریخ انتشار۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب : 192125
وزارت دفاع انگلیس

برنامه دولت انگلیس برای آموزش شورشیان در سوریه

تنا-لندن
وزارت دفاع انگلیس 85 نظامی خود را برای ماموریت جدید آموزشی و پیوستن به نیروهای آمریکایی به ترکیه و واردن فرستاده است. قراراست این نیروها در برنامه ای مشترک درمدت 3 سال دستکم 15 هزار نفر از مخالفان سوری را برای مبارزه با دولت بشار اسد آموزش نظامی دهند.
برنامه دولت انگلیس برای آموزش شورشیان در سوریه

دولت انگلیس نیروهای نظامی خود را برای آموزش شورشیان وشبه نظامیان سوری به اردن وترکیه فرستاده است .
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن پس از آنکه دولت آمریکا اعلام کرد قصد دارد با تشکیل یک کمپ آموزش نظامی در ترکیه و اردن نیروهای شبه نظامی شورشی را به منظور مقابله با ارتش سوریه آموزش دهد، بریتانیا نیز نیروهای خود را به این کمپ های آموزشی اعزام کرده است.
رسانه های بریتانیا از قول وزیر دفاع این کشور نوشتند: 85 نظامی این کشور برای آموزش مخالفان بشار اسد به نیروهای آمریکایی در کمپ های آموزشی ترکیه و اردن که برای همین منظور تدارک دیده شده پیوسته اند.

روزنامه دیلی تلگراف نوشت :وزارت دفاع انگلیس 85 نیروی نظامی خود را برای یک ماموریت جدید آموزشی و پیوستن به نیروهای آمریکایی به ترکیه و واردن فرستاده تا در یک برنامه مشترک به مدت 3 سال و 15000 شورشی سوری را برای مبارزه با دولت بشار اسد آموزش نظامی دهند.

گرچه وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده است که هدف از آموزش این افراد، مبارزه با نیروهای داعش هم هست اما مشخص نکرده که چگونه از تبدیل شدن این نیروی عظیم آموزش دیده به یک نیروی افراطی جدید نظیر داعش جلوگیری خواهندکرد . چنانچه بخش زیادی از افراطی های داعش امروز ،همان نیروهای شورشی مخالف دولت بشار اسد بودند که طی چند سال اخیر مورد حمایت غرب قرار گرفتند.

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده است که تا سه سال آینده ما هزاران نفر از مخالفان بشار اسد را آموزش نظامی خواهیم داد که ازجمله این آموزش ها نحوه استفاده از سلاح های کوچک ،تاکتیک های پیاده نظام و مهارت های پزشکی خواهد بود.
دیلی تلگراف یادآور شده که شرایط ویژه سوریه ممکن است موجب تشکیل نیروهای جدید شورشی شود .
این روزنامه می افزاید طی چند هفته اخیر چندین گروه را عربستان ، قطر و ترکیه تشکیل داده و تجهیز کرده و به سوریه
فرستاده اند.
نیروهای شورشی در سوریه طی هفته های اخیر چندین مرکز فرهنگی و آثار تاریخی و باستانی را در شهرهای تحت تصرف ویران و نابود کرده اند تا جایی که این موضوع موجب نگرانی سازمان یونسکو و برخی دیگر از سازمان های فرهنگی بین المللی شده است.
 
https://taghribnews.com/vdchiinzm23nwzd.tft2.html
مرجع : رسانه های انگلیس- خبرنگار تنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی