تاریخ انتشار۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : 262523

جزئیات توافق دولت و مخالفان سوریه در محله "الوعر"حمص/مخالفان سوری خواهان تعویق سومین دور مذاکرات آستانه

کمیته مذاکره کننده محله الوعر در حمص با هیأت روسیه و نمایندگان دولت سوریه به توافقنامه اولیه‌ای دست یافت که از مهم ترین بندهای آن خروج هفتگی نزدیک به ۱۵۰۰ نفر به حومه شمالی حمص یا استان ادلب و نیز تحویل سلاح‌هایشان در مقابل لغو محاصره الوعر است.
جزئیات توافق دولت و مخالفان سوریه در محله "الوعر"حمص/مخالفان سوری خواهان تعویق سومین دور مذاکرات آستانه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، از دیگر بندهای این پیش‌نویس که قرار است امروز رسما به امضای هر دو طرف برسد، ورود نیروهای پلیس دولت سوریه و نیروهای روسی پس از امضای توافقنامه،‌ ورود نیروهای دولت سوریه به محله الوعر شش ماه پس از امضای توافقنامه و ابقای ۳۰۰ نیروی مسلح در محله با هماهنگی دمشق جهت حفظ امنیت و تشکیل کمیته‌ای در محله الوعر برای پیگیری روند مذاکرات میان دو طرف است.

ورود کمک‌های بشردوستانه، بازگشایی مسیرها به محله الوعر و اجازه ورود و خروج به ساکنان آن و کارمندان و دانشجویان از دیگر بندهای توافق مذکور است.

خبر دیگر اینکه، هیأت نظامی مخالفان سوریه خواستار به تأخیر افتادن مذاکرات آتی آستانه تا زمان تحقق خواسته‌هایشان درباره آتش‌بس و انتقال افراد در مناطق تحت سیطره مخالفان، شدند.

هیئت نظامی مخالفان سوریه در بیانیه‌ای شروطی را برای مشارکت در سومین نشست آستانه اعلام کرد که از جمله آن پایبندی کامل به آتش‌بس در مناطق تحت سیطره مخالفان و "توقف مهاجرت اجباری و تغییرات دموگرافی(جمعیتی) در محله الوعر و دیگر مناطق سوریه" است.

وزارت خارجه قزاقستان اخیرا اعلام کرده که 14 و 15 مارس جاری موعد اولیه برگزاری نشست میان مخالفان و نمایندگان دولت دمشق است.

هیئت نظامی مخالفان سوریه خواهان به تأخیر انداختن دور جدید مذاکرات آستانه به بعد از پایان مهلت آتش‌بس اعلام شده در مناطق غوطه شرقی دمشق شدند؛ آتش‌بس در غوطه شرقی تا 20 مارس ادامه دارد؛ در این بیانیه بر لزوم تکمیل گفتگوها درباره مکانیسم آتش‌بس قبل از رفتن به آستانه تأکید شده است.


 
 
https://taghribnews.com/vdchiinix23n-md.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی